"Kui Eesti sai uuesti iseseisvaks, siis paljudes valdkondades - ka lennunduses - vanad seadused enam ei kehtinud ja uusi veel polnud. Meid oli vähe, kui õieti mäletan, siis algul kuus inimest, kes võtsid enda õlgadele nii-öelda ülesehitamise. Töötada tuli mitme koha peal korraga, aga lühikese ajaga, vast kahe aastaga, lõime peaaegu kogu lennundusalase seadusandluse. Siis veel hinnati spetsialiste. Lennuamet oli tegus, lennuettevõtted arvestasid temaga ja niimoodi toimuski areng.

Tänapäeval häirib mind väga Estonian Airi (edaspidi EA - KK) nõukogu ja juhatuse tegevus. Kummaski pole ühtegi korralikku lennundusinimest. Tero Taskila seda ei ole, sest olgugi, et ta on töötanud eri ettevõtetes, pole ta kusagil olnud üle kahe aasta. Miks? Mind häirib juba pikka aega ka ametnike vohamahakanud omavoli, ministeeriumide vigane kaadripoliitika, spetsialistide mitteaustamine ja tegelikult ka Eestist lahkuma sundimine. Räägitakse kokkuhoiupoliitikast, aga tegelikult raisatakse raha. Osava suuga ilueedisid võetakse kuulda, kuid erialainimesi mitte, sest need ei räägi kõrvale meeldivat juttu.

Paar aastat tagasi moodustasin väikese töögrupi lennunduse eri valdkondade väga tugevatest spetsialistidest, eesmärgiks anda ministrile tõest teavet toimuvast. Me ei arvanud, et meie ettepanekud kohe kasutusele võetakse või et meile palka makstakse; olime nõus seda tegema vabast tahtest ja ajast. Kuid minister keeldus. Kunagi, kui me tegime ettepaneku, et Estonian Airi juhatuses või nõukogus oleks vähemalt üks piloot, hüüdis ta (Juhan Parts - KK): "Kas sa tahad, et Eesti Energiat juhiks postielektrik või?"

Loe täismahus artiklit Eesti Ekspressi tasulisest versioonist

« Avalehele 241 Kommentaari