Lehemehed Leedus rallimas
Ma ei kujuta hästi ette, et Eestis saaks
amatööride rallikiiruskatset korraldada keset ilusat laupäevast
päeva suure supemarketi parklas. Aga Leedus saab. Ajakirjanike ralli
traditsioon aitab nüüd juba ise ennast edasi.
Olemuselt on
tegu rahvaralliga. Võisteldakse enamasti
tänavasõidumasinatel, kuid ka võistlusautod lubatakse
rajale. Starti tuli tänavu 37 autot, arvestust peeti neljas klassis: 1600,
2000 ja üle 2000 cm3 ning VIP (seal saavad startida sponsorid ja muud
tegelased).
Kiiruskatsed (kahe päevaga kokku 18) olid
tänavu meeldivalt kiired, puhast koonuste ümber keerutamist
kitsukestel platsidel esines vähe. Üritust kroonis kolm korda kolm
ringi Ka?ergine ringrajal, millega ralli algaski.
Eestist oli
tänavu väljas kolm autot. Kristjan Sooper–Pille Russi ja Elmar
Ots–Sander Grün istusid Moskvitšides, Toomas
Vabamäe–Tarmo Riisenbergi sõiduvahendiks oli Citroën.
Kõik kolm võistlesid 1600 cm3 klassis.
Ja
kõigil kolmel läks võistlus aia taha. Kohe esimestel
katsetel. Kuuma ilma tõttu hakkasid Moskvitšidel jukerdama
bensiinipumbad, Kristjani masinast kadus ka elekter. Mõlemad said oma
sõidukid küll liikuma, ent üüratu ajakaotusega. Meie
aga... Oi-oi, piinlik kirjutadagi.
Et hoog ringrajal liiga suureks
ei kasvaks, pandi rajale neli koonustest moodustatud šikaani. Ja
esimesel katsel läbisime kahte neist valepidi. Iga valesti läbimine
lisas lõppajale 30 sekundit ja nii kasseerisime hoobilt kolm
lisaminutit. Ka esimene slaalomikatse läks halvasti kirjapandud legendi
nahka ning sealt tuli veel umbes minut. Vaikne lootus esikolmikusse
jõuda haihtus.
Paar hilisemat katsevõitu
päästsid ehk ainult pisut mainet – kui eestlased ära ei
eksi, siis sõidavad päris kiiresti. Saime klassis seitsmenda koha,
Kristjan–Pille olid kaheteistkümnendad, Elmar–Sander koht
tagapool.
Teisel võistluspäeval saime paraku omal
nahal tunda Leedu rallisõidu rahvuslikke eripärasid. Hipodroomil
sõidetud kiiruskatse tuli meil imehästi välja. Aga kui
teistega aegu hakkasime võrdlema, selgus, justkui oleksime kolmel
kilomeetril Subaru Impreza STI-le 20 sekundiga ära teinud.Lõpuks
läks protokolli tulemus, mille kohaselt jäime ka Moskvitšidest
pikalt maha. Kust selline aeg tuli, ei osanud lõpuks enam keegi
öelda.
Päris lörri meil ralli siiski ei läinud.
Koos ühe Läti ja kahe Leedu ekipaažiga moodustasime rahvusvahelise
Auto Bildi võistkonna, mis selles arvestuses esikoha võitis. No
ja seltskondlik osa (mis selle ürituse juures on vähemalt sama
oluline kui sportlik) polnud ka paha. Varase ärasõidu tõttu
ei õnnestunud seda küll täiel rinnal nautida. Aga kui me
hommikul kell viis autonina kodu poole keerasime, ei olnud lõpupidu veel
kaugeltki läbi.