Linnas pole suur Lexus kuigi mugav sõiduriist. Selle kogemuse sain kätte esimese poolesaja sõidumeetriga, keldrigaraažist välja manööverdades. Oi kui lähedale seinad tulid ja oi kui kraabitud need olid. Avaramal maastikul kulgeb parkimine märksa hõlpsamalt ja kes soovib, võib kasutada ka automaatset parkimissüsteemi. Lased rooli käest täiesti lahti, timmid piduriga kiirust ja auto pargibki ennast ise. Nagu ulmefilmis!
Tõsi, vähegi kogenud juht saab (eriti tagurdamiskaamera ja parkimisandurite abil) protseduuriga märksa kiiremini ühele poole. Ja kuuskümmend lehekülge kasutamisjuhendit võib samuti lugemata jätta.
Selles mõttes on radariga varustatud tempomaadi kasutamine märksa lihtsam. Lülitad sisse ja ongi kõik. Radar ei aita mitte ainult pikivahet hoida, vaid osaleb aktiivselt ka avariiennetussüsteemis (sinna kuulub veel pimedas “nägev” infrapunakaamera). Too süsteem suudab autot vajaduse korral väga tugevalt pidurdama panna. Kui aga arvutused näitavad, et kokkupõrget enam vältida ei saa, tõmmatakse vähemalt rihmad pingule ja seatakse iste õigesse asendisse. “Avariieelset seisundit” saab esile kutsuda ka märksa lihtsamalt ja ohutumalt: lülitage suunastabilisaator (ESP) välja, keerake rool lõpuni välja ja andke järsult gaasi. Tulemuseks on mõistagi kannapööre, aga turvasüsteem interpreteerib seda kui ohuolukorda ja rebib sõitjad rihmaga kõvasti istme külge.
Muideks, nii tagurdamissüsteem kui ka radar kardavad halba ilma. Tagurdamiskaamera objektiivi muudab läbipaistmatuks juba paarikilomeetrine sõiduots märjal teel, radar aga läheb lolliks radiaatorivõre vahele kogunevast lumest. Mis kinnitab veel kord, et need seadmed vaid ABISTAVAD, mitte ei asenda inimest.

Turvalisus üle kõige


Kui aga üldiselt rääkida, siis ongi just turvasüsteemid LSi tugevaim külg. Seda tunnistavad (vastumeelselt ja hambaid krigistades) isegi saksa autoajakirjad oma võrdlustestides. Seejuures hoolitsetakse nii aktiivse (avariid vältiva) kui ka passiivse (avariis sõitjaid kaitsva) turvalisuse eest. Kõigi võimaluste lahtiseletamine võtaks rahulikult enda alla kogu meie ajakirja mahu, aga kindlasti mainiksin roolimisabi järskudel suunamuutustel (à la põdratest) ja põlveturvapatju. M&oti lde;nel maal (Eestis mitte) on saadaval veel juhi ärkvelolekut jälgiv ja sõidurada hoidev süsteem.
Kui LS oma saksa oponentidele milleski alla jääb, siis vahest mõnes numbriliselt mitteväljendatavas punktis. Näiteks kabiini atmosfäär. Jah, materjalid on viimase peal, teostus absoluutselt veatu, tehniline tase ülikõrge. Aga siiski... Vist tuleb nõustuda ühe kaasreisijaga, kes autos veidi ringi vaadanult võttis nähtu kokku lausesse: “Nagu suur Toyota.” Ühest küljest on see kiitus, sest maailma suuruselt teise autofirma toodang hiilgab oma töökindlusega. Teisalt meenutavad luksus-Lexuse lülitid-nupud-kangid liialt banaalse Toyota Corolla omi. Olgugi, et musta pealispinna asemel uhkeldavad need tumeda pronksikarva pinnakattega, ei suuda see üldmuljet murda. Ja ideaalset autot pole veel kellelgi õnnestunud ehitada.
Lexuse tehnikast rääkides ei saa üle ega ümber ka automaatkäigukastist. Kui Mercedes sai mõne aasta eest maha seitsmekäigulise agregaadiga, tundus see olevat viimane piir. Suuremast käikude arvust tõusev võit kütusekulus ja sõidusujuvuses paistis tühine, võrreldes keerukuse kasvuga. Ilmselt ei öelnud keegi seda aga Lexuse inseneridele, sest uue LSi jõuülekandes on kaheksa käiku ning ta moodustab 4,6-liitrise V8ga üliharmoonilise paari. Mootori igas silindris on kaks pihustit, üks neist pritsib kütusesegu otse silindrisse, teine tavapärasel viisil sisselaskekollektorisse. Selline hübriidlahendus muudab põlemisprotsessi ühtlasemaks, tagab ilusa ühtlase momendikõvera ja vähendab kütusekulu. Kui hoolikas olla, võib maanteel reisiarvuti ekraanile ilmuda isegi 10 liitrist väiksem näit.
LS460 kõrvale ilmuvad peatselt mudelivalikusse ka hübriidajamiga LS460h ja lipulaev LH600. Viimane saab kapoti alla kuueliitrise V12 ning esimese seeriaautona maailmas hakkavad talle teed valgustama valgusdioodid.

Lexus LS 460

Mootor

V8 4608 cm3

Võimsus

380 hj

Tippkiirus

250 km/h

Aeg 0-100 km/h

5,7 s

Tühimass

1945 kg

Pikkus/teljevahe

5030/2970 mm

Pakiruum

510 l

Kütusekulu (B)

11,1 l/100 km

CO2 pääst

261 g/km

Hind alates

1 329 500 kr