27.09.2007, 00:00
Looduskosmeetika kaubamärkide spikker
Miks eelistada looduslikku kosmeetikat sünteetilisemale? Vastus on lihtne – sama kosmeetilise efektiga ei kaasne ebameeldivaid kõrvalmõjusid, nahaärritust ega allergilisi reaktsioone.
Ravimiseks ja ilueesmärkidel on taimi – tänu
nendes leiduvatele erinevatele toimeainetele – kasutatud iidsetest
aegadest peale.
Tänapäevase elutempo ning sellega kaasneva keskkonnareostuse juures on tervislik taas pilk aegade algusse tagasi pöörata. Kelle aeg taimeraamatutele ning fütoteraapilistele varumisjalutuskäikude jaoks liiga napp on, leiab looduslikku, puhast ja tervislikku kosmeetikat ka kaupluste lettidelt.
Enam ammu ei pea keskkonda väärtustavad ning oma nahka loodusliku kosmeetikaga hellitada soovivad daamid sõitma Eestist välja, et endale sobivat kosmeetikat hankida.
Esiteks toodetakse meil siin kohapealgi päris häid kosmeetikume, teiseks aga on laia maailma loodusõbralikud pakkumised kenasti Eesti poodides saadaval.
Siintoodud väike viitespikker ei pretendeeri täielikule ülevaatele meie kaubanduses pakutavast looduskosmeetikast, küll aga loodab õhutada lugejaid kosmeetikalettide taga pisut teadlikuma pilguga ringi vaatama.
Eesti metsast ja niitudelt
Looduslikust kosmeetikast rääkides oleks rumal mööda vaadata Eestis toodetust. Orto tehas on vanem kui ameeriklaste Estee Lauder. Esimene näokreem valmis Ortos juba aastal 1935 – samal ajal, kui loodi prantslaste Lancôme.
Orto kasutab samu aineid, mida maailmakuulsad kosmeetikafirmad. Kurki, kummelit, kibuvitsa, mett, sojat või avokaadoõli kasutavad oma toodetes nii Elizabeth Arden, Clarins kui ka Decleor.
Kvaliteetkosmeetika sari Puhas Loodus sisaldab 26 toodet keha-, näo- ja juustehoolduseks.
Puhta Looduse sarja kandvateks komponentideks on hoolikalt valitud ravimtaimed (äraproovitult mõjuvad kõige paremini inimesele kodukandi ravimtaimed: kummel, nõges, astelpaju, humal, kadakas, kibuvits, saialill jt) ning muud looduse pakutavad tervistava toimega ained (mesi ja temaga seonduvad kasulikud ained).
Himaalaja mägedest
India kvaliteetkosmeetika sari Himalaya toetub oma ajaloos ja arengus iidsele ravisüsteemile ayur-veda, mis peab äärmiselt oluliseks taimede ja teiste elementide tasakaalustatust ja sünergiat.
Himalaya looduslikud kosmeetikasarjad on ligikaudu sama vanad nagu Eesti omadki.
Kasutatakse nii metsikuid kui ka kultuurtaimi, tootmiseks vajalikud taimed kasvavad range järelevalve all ja toodete valmistamiseks kasutatakse vaid 20% kogu saagist.
Himalaya India-poolne projektijuht Amit Dixit rõhutab uhkelt, et Himalaya toodete taga on terve ülikool kliiniliste teadusuuringutega – et kõik tooted oleksid lisaks looduslikule ja puhtale toormele ka maksimaalselt tervislikud.
Väike valik nendest Himalaya sarjas kasutatud taimedest, mis eestlastelegi tuttavad ette tulevad: aaloe, sidrun, jasmiin, mimoos, majoraan, kurk, harilik mungapipar, lagrits jne.
Lisaks näo-, keha-, jalgade- ja lastetoodetele pakub Himalaya ka taimedest valmistatud hambapastat. Selle põhilisteks toimeaineteks on India neemipuu, mille antibakteriaalsed omadused aitavad võidelda bakterite ja nakkustega, granaatõun, õislehiku ja mürobalaani segu ning India kummipuu.
Steineri meetodil taimekasvatus
Dr Hauschka looduskosmeetika sünniaastaks loetakse 1962. Viini keemik Rudolf Hauschka otsustas siis lisaks oma antroposoofilisi ravimeid müüvale firmale WALA (tegutsenud aastast 1935) liita kosmeetikaharu, mis sobiks emafirma filosoofiaga.
Nii ravi- kui ka kosmeetikatööstuse tunnuslauseks on läbi aja olnud „Looduse aarded inimese heaks”.
Kasutatud taimed on pärit Svaabimaa kivisele maastikule rajatud istandusest, mille aednikud lähtuvad oma töös antroposoof Rudolf Steineri biodünaamilise põllunduse meetodist. Steiner vaatles aeda suletud süsteemin a, mis peaks hakkama saama nii kahjurite tõrje kui ka väetise tootmisega, kasutamata mujalt sisse toodud preparaate. Väga oluliseks peetakse aednike käsitsitööd ning loodusrütmide järgimist.
Rõhk keskkonnasõbralikkusel
Body Shopi toodetest rääkides ei saa mööda minna selle kosmeetikafirma legendiks saanud algatajast Anita Roddickist, kes avas esimese Body Shopi poe aastal 1976 Suurbritannias, pakkudes seal enda valmistatud looduslikke kreeme ja maske. Nooruses oli Anita Roddick olnud kirglik matkaja, kelle iseseisvad ja metsikud rännuteed viisid ta Polüneesiasse, Austraaliasse ja Aafrikasse, kus ta tutvus lisaks põlisrahvaste kultuurile ja argielule ka nende kosmeetikavõtetega.
Body Shopi unikaalsus seisnes nii looduslikus tootevalikus kui ka rõhutatud keskkonnasõbralikkusel, nii näiteks võtavad kõik Body Shopi poed üle maailma tagasi tühjaks saanud pakendid ja suunavad need ümbertöötlusse.
Body Shopi plusspoolele tuleks kindlasti kanda ka firma turundusstrateegia, mis võitleb inimõiguste (ja parema tervise eest) üle terve maailma.
Taevaelaniku silitus
Eesti tervisenõustaja ja aroomiterapeut Tiina Lillep on oma käsitööna valmistava looduliku kosmeetikasarja nimeks pannud Ingli Pai.
Olgu nende müütiliste silitajatega kuidas on, ent Ingli Pai näoveed, kreemid, massaažiõlid, õli- ja mudamaskid ning sauna- ja vanniõlid on kogemus, mille esimest korda võib ette võtta austusest kaasmaalasest ettevõtja vastu, kuid hilisem kasutamine lähtub juba soovist head kogemust korrata.
Tänapäevase elutempo ning sellega kaasneva keskkonnareostuse juures on tervislik taas pilk aegade algusse tagasi pöörata. Kelle aeg taimeraamatutele ning fütoteraapilistele varumisjalutuskäikude jaoks liiga napp on, leiab looduslikku, puhast ja tervislikku kosmeetikat ka kaupluste lettidelt.
Enam ammu ei pea keskkonda väärtustavad ning oma nahka loodusliku kosmeetikaga hellitada soovivad daamid sõitma Eestist välja, et endale sobivat kosmeetikat hankida.
Esiteks toodetakse meil siin kohapealgi päris häid kosmeetikume, teiseks aga on laia maailma loodusõbralikud pakkumised kenasti Eesti poodides saadaval.
Siintoodud väike viitespikker ei pretendeeri täielikule ülevaatele meie kaubanduses pakutavast looduskosmeetikast, küll aga loodab õhutada lugejaid kosmeetikalettide taga pisut teadlikuma pilguga ringi vaatama.
Eesti metsast ja niitudelt
Looduslikust kosmeetikast rääkides oleks rumal mööda vaadata Eestis toodetust. Orto tehas on vanem kui ameeriklaste Estee Lauder. Esimene näokreem valmis Ortos juba aastal 1935 – samal ajal, kui loodi prantslaste Lancôme.
Orto kasutab samu aineid, mida maailmakuulsad kosmeetikafirmad. Kurki, kummelit, kibuvitsa, mett, sojat või avokaadoõli kasutavad oma toodetes nii Elizabeth Arden, Clarins kui ka Decleor.
Kvaliteetkosmeetika sari Puhas Loodus sisaldab 26 toodet keha-, näo- ja juustehoolduseks.
Puhta Looduse sarja kandvateks komponentideks on hoolikalt valitud ravimtaimed (äraproovitult mõjuvad kõige paremini inimesele kodukandi ravimtaimed: kummel, nõges, astelpaju, humal, kadakas, kibuvits, saialill jt) ning muud looduse pakutavad tervistava toimega ained (mesi ja temaga seonduvad kasulikud ained).
Himaalaja mägedest
India kvaliteetkosmeetika sari Himalaya toetub oma ajaloos ja arengus iidsele ravisüsteemile ayur-veda, mis peab äärmiselt oluliseks taimede ja teiste elementide tasakaalustatust ja sünergiat.
Himalaya looduslikud kosmeetikasarjad on ligikaudu sama vanad nagu Eesti omadki.
Kasutatakse nii metsikuid kui ka kultuurtaimi, tootmiseks vajalikud taimed kasvavad range järelevalve all ja toodete valmistamiseks kasutatakse vaid 20% kogu saagist.
Himalaya India-poolne projektijuht Amit Dixit rõhutab uhkelt, et Himalaya toodete taga on terve ülikool kliiniliste teadusuuringutega – et kõik tooted oleksid lisaks looduslikule ja puhtale toormele ka maksimaalselt tervislikud.
Väike valik nendest Himalaya sarjas kasutatud taimedest, mis eestlastelegi tuttavad ette tulevad: aaloe, sidrun, jasmiin, mimoos, majoraan, kurk, harilik mungapipar, lagrits jne.
Lisaks näo-, keha-, jalgade- ja lastetoodetele pakub Himalaya ka taimedest valmistatud hambapastat. Selle põhilisteks toimeaineteks on India neemipuu, mille antibakteriaalsed omadused aitavad võidelda bakterite ja nakkustega, granaatõun, õislehiku ja mürobalaani segu ning India kummipuu.
Steineri meetodil taimekasvatus
Dr Hauschka looduskosmeetika sünniaastaks loetakse 1962. Viini keemik Rudolf Hauschka otsustas siis lisaks oma antroposoofilisi ravimeid müüvale firmale WALA (tegutsenud aastast 1935) liita kosmeetikaharu, mis sobiks emafirma filosoofiaga.
Nii ravi- kui ka kosmeetikatööstuse tunnuslauseks on läbi aja olnud „Looduse aarded inimese heaks”.
Kasutatud taimed on pärit Svaabimaa kivisele maastikule rajatud istandusest, mille aednikud lähtuvad oma töös antroposoof Rudolf Steineri biodünaamilise põllunduse meetodist. Steiner vaatles aeda suletud süsteemin a, mis peaks hakkama saama nii kahjurite tõrje kui ka väetise tootmisega, kasutamata mujalt sisse toodud preparaate. Väga oluliseks peetakse aednike käsitsitööd ning loodusrütmide järgimist.
Rõhk keskkonnasõbralikkusel
Body Shopi toodetest rääkides ei saa mööda minna selle kosmeetikafirma legendiks saanud algatajast Anita Roddickist, kes avas esimese Body Shopi poe aastal 1976 Suurbritannias, pakkudes seal enda valmistatud looduslikke kreeme ja maske. Nooruses oli Anita Roddick olnud kirglik matkaja, kelle iseseisvad ja metsikud rännuteed viisid ta Polüneesiasse, Austraaliasse ja Aafrikasse, kus ta tutvus lisaks põlisrahvaste kultuurile ja argielule ka nende kosmeetikavõtetega.
Body Shopi unikaalsus seisnes nii looduslikus tootevalikus kui ka rõhutatud keskkonnasõbralikkusel, nii näiteks võtavad kõik Body Shopi poed üle maailma tagasi tühjaks saanud pakendid ja suunavad need ümbertöötlusse.
Body Shopi plusspoolele tuleks kindlasti kanda ka firma turundusstrateegia, mis võitleb inimõiguste (ja parema tervise eest) üle terve maailma.
Taevaelaniku silitus
Eesti tervisenõustaja ja aroomiterapeut Tiina Lillep on oma käsitööna valmistava looduliku kosmeetikasarja nimeks pannud Ingli Pai.
Olgu nende müütiliste silitajatega kuidas on, ent Ingli Pai näoveed, kreemid, massaažiõlid, õli- ja mudamaskid ning sauna- ja vanniõlid on kogemus, mille esimest korda võib ette võtta austusest kaasmaalasest ettevõtja vastu, kuid hilisem kasutamine lähtub juba soovist head kogemust korrata.