09.08.2007, 00:00
Lotte-nukk sünnib läbi Hiina piina
Tallinna Külmhoone lubas oma reklaamkampaanias mänguasju, mis ei valmi enne hilissügist.
Iga nelja-aastane teab, et koeratüdruk Lottel on pehme
nina ja tundelised sinisilmad, aga see pehmik, kelle Hiina
vabrikandid mullu septembris Eestisse saatsid, sarnanes oma jämeda
koonu tõttu pigem hundiga. Ka teine katse ei õnnestunud
hiinlastel paremini: märtsis saabus kaugelt idamaalt Eestisse Lotte uus
versioon, ent paraku meenutas punakaspruuni seelikuga mänguloom profiilis
hoopis tüügassiga. Ka polnud eestlased rahul nuku kvaliteediga.
Tsiteerides üht Lotte väljamõtlejat Heiki Ernitsat, tõmmati taas kord “käsipidurit”.
Katset Eesti tuntuimat multifilmilooma madalate tootmiskuludega Hiinas mänguasjaks vormida on niisiis saatnud raskused, kuid kui kõik läheb nukke turundava Baltika ja Lotte kaubamärki omava Eesti Joonisfilmi kavade kohaselt, on käsitööna valmistatud mänguasjad oodatud kvaliteedis novembriks siiski kaupluseletil. Kolmandal katsel saadeti Hiinasse ülidetailsed lõiked (valmistas Ene Mellov nukufilmist) ning nende põhjal valmistatud kolmes suuruses Lotted nägid välja just sellised nagu vaja.
Mõnede asjade jaoks, paraku, on novembris veidike hilja.
Jäätise söömiseks, näiteks.
Söö nüüd, nuku saad novembris
“10 Lotte jäätise eest saad endale päris Lotte nuku!” hüüatab Tallinna Külmhoone kodulehekülg http://www.premia.ee/ . Kui kampaaniareeglitega tutvumiseks bännerile klikkida, ilmub nähtavale aga veidi nukram tekst. “Nüüd juhtus küll selline lugu, et jäätisesõpru oli palju-palju rohkem, kui oskasin ette kujutada. See on tegelikult väga lahe. Suur mure on mul aga sellepärast, et peame väga palju nukke juurde õmblema ning see võtab omajagu aega,” kahetseb Lotte. “Luban, et saame nukud valmis 6. novembriks. --- Ole siis tubli.”
Külmhoone juhatuse esimees Kuldar Leis annab mõista, et 2000 nukku – auhinnakogus, mida jäätisetootja maikuus prognoosis –, oleks olnud võimalik suve jooksul Hiinast kätte saada.
Paraku selgunud juba juulis, et Lotte pakendeid on lapsed kogunud sellisel hulgal, et tarvis läheb pigem 6000 mängulooma. Mõned lapsed on Premia lehekülje andmetel kampaanias osalenud koguni 40 jäätisepaberiga, mis pole ka ime, sest Lotte jäätist on suve jooksul müüdud 400 000 tükki. “Kedagi me nukust ilma ei jäta, kuid otsustasime, et me ei hakka 2000 nukku välja jagama, kuna väga raske oleks olnud jagada õiglaselt,” põhjendab Leis. Kõiki jäätisesööjaid – või nende vanemaid – on tootja sõnul viivitusest teavitatud ning “nagu ikka Eestis, 99 protsenti võtab normaalselt ja ainult mõni... kuidas öeldagi... võtab isiklikult”.
Lotte müüb nagu loom
Nukke tootva vabriku nime keeldub Baltika kommunikatsioonispetsialist Mervi Lill avaldamast. Küll rõhutab Lill, et Lotte tooted lähevad kaubaks suurepäraselt ning Lotte t-särke ja vihmavarje on “ostetud sellises koguses, et Mosaic pole kunagi ühtki toodet nii hästi müünud”.
4500 sügisel valmivat nukku tulevad lisaks Eestile müügile Lätis ja Leedus ning jaemüügi võimalust kaalutakse ka Ukrainas ja Venemaal.
Tsiteerides üht Lotte väljamõtlejat Heiki Ernitsat, tõmmati taas kord “käsipidurit”.
Katset Eesti tuntuimat multifilmilooma madalate tootmiskuludega Hiinas mänguasjaks vormida on niisiis saatnud raskused, kuid kui kõik läheb nukke turundava Baltika ja Lotte kaubamärki omava Eesti Joonisfilmi kavade kohaselt, on käsitööna valmistatud mänguasjad oodatud kvaliteedis novembriks siiski kaupluseletil. Kolmandal katsel saadeti Hiinasse ülidetailsed lõiked (valmistas Ene Mellov nukufilmist) ning nende põhjal valmistatud kolmes suuruses Lotted nägid välja just sellised nagu vaja.
Mõnede asjade jaoks, paraku, on novembris veidike hilja.
Jäätise söömiseks, näiteks.
Söö nüüd, nuku saad novembris
“10 Lotte jäätise eest saad endale päris Lotte nuku!” hüüatab Tallinna Külmhoone kodulehekülg http://www.premia.ee/ . Kui kampaaniareeglitega tutvumiseks bännerile klikkida, ilmub nähtavale aga veidi nukram tekst. “Nüüd juhtus küll selline lugu, et jäätisesõpru oli palju-palju rohkem, kui oskasin ette kujutada. See on tegelikult väga lahe. Suur mure on mul aga sellepärast, et peame väga palju nukke juurde õmblema ning see võtab omajagu aega,” kahetseb Lotte. “Luban, et saame nukud valmis 6. novembriks. --- Ole siis tubli.”
Külmhoone juhatuse esimees Kuldar Leis annab mõista, et 2000 nukku – auhinnakogus, mida jäätisetootja maikuus prognoosis –, oleks olnud võimalik suve jooksul Hiinast kätte saada.
Paraku selgunud juba juulis, et Lotte pakendeid on lapsed kogunud sellisel hulgal, et tarvis läheb pigem 6000 mängulooma. Mõned lapsed on Premia lehekülje andmetel kampaanias osalenud koguni 40 jäätisepaberiga, mis pole ka ime, sest Lotte jäätist on suve jooksul müüdud 400 000 tükki. “Kedagi me nukust ilma ei jäta, kuid otsustasime, et me ei hakka 2000 nukku välja jagama, kuna väga raske oleks olnud jagada õiglaselt,” põhjendab Leis. Kõiki jäätisesööjaid – või nende vanemaid – on tootja sõnul viivitusest teavitatud ning “nagu ikka Eestis, 99 protsenti võtab normaalselt ja ainult mõni... kuidas öeldagi... võtab isiklikult”.
Lotte müüb nagu loom
Nukke tootva vabriku nime keeldub Baltika kommunikatsioonispetsialist Mervi Lill avaldamast. Küll rõhutab Lill, et Lotte tooted lähevad kaubaks suurepäraselt ning Lotte t-särke ja vihmavarje on “ostetud sellises koguses, et Mosaic pole kunagi ühtki toodet nii hästi müünud”.
4500 sügisel valmivat nukku tulevad lisaks Eestile müügile Lätis ja Leedus ning jaemüügi võimalust kaalutakse ka Ukrainas ja Venemaal.