Kevadel lubati piletiomanikele kaks korda kindel kuupäev raha tagasimaksmiseks, kuid siis saabus vaikus. Korraldaja (Restos Projekt OÜ, toim.) lubas lahendada probleem 30.septembriks (aga see pole mitte esimene lubadus). Rahulolematutele klientidele on Piletilevi juhataja Jaanus Beilmann vastanud üsna ülbelt, et „pöörduge siis tarbijakaitse ja advokaatide poole“. Piletid maksid keskmiselt 590 krooni, aga kindlasti oli ka kallimaid, seega on Piletilevi ilmselt inimestele võlgu paarsada tuhat krooni.
Kuna nõuded on väiksed ja piletiomanikud ilmselt üksikult selleks advokaate palkama ei hakka, siis võibki tegutsev ettevõte niimoodi lihtsalt külma teha.

M.A.

Eesti Ekspressi küsimustele vastab Piletilevi juhataja Jaanus Beilmann:

1. Miks Piletilevi piletiomanikele raha tagasi ei maksa ? Kevadel andsite kaks tähtaega.
VASTUS:
Paljude, mitmete korraldajate ürituste piletite samaaegse piletimüügiga tegelevad ettevõtted tegutsevad agendilepingu alusel, millest Piletilevi ka tarbijaid pikkade aastate jooksul on teavitanud. Kontserdite toimumise ja kvaliteedi eest vastutab korraldaja. Informatsiooni kevadel ärajäänud Elina Garanča kontserdi piletite tagasiostu kohta avaldas Piletilevi vastavalt korraldaja juhisele. Ilmselt lootis korraldaja , et ta suudab vastavatel aegadel tagasiostu alustada, kuid kahjuks ei ole see nii läinud.

2. Kui suur on koguvõlgnevus piletiomanikele?
VASTUS:
Piletilevi ei tea koguvõlgnevust piletiomanikele, sest pileteid sellele kontserdile müüdi ka teistes piletimüügiettevõtetes ja oleme kuulnud, et ka käest-kätte edasimüüjate kaudu. Meile teadaolevalt võib koondatud informatsioon olema olemas tarbijakaitseametil, kes on suhelnud nii piletimüüjate kui korraldajaga, ning kellele on korraldaja tema väidete kohaselt andnud piletite tagasiostu raha tolemasolu lubaduseks tähtaja 30. september 2010.

3. Kas on olnud analoogilisi probleeme teiste üritustega?
VASTUS:
Erinevatel põhjustel ärajäävaid/ebaõnnestuvaid üritusi leidub igal aastal ja reeglina on korraldajad kas kohe või lühikese aja jooksul suutnud piletite tagasiostuks vajaliku raha tagada. 2009. aastal müüdi ja väljastati Piletilevi süsteemist Eestis 1,5 miljonit piletit üle 9 000-le üritusele. Ebaõnnestunud korraldajaid, kelle ürituste piletite tagsiostuga probleem tekkis ja pikemaks ajaks üles jäi oli üks, mis on kõigist üritustest 0,01%. Analoogseid juhtumeid tuleb ette ka AS Baltic Ticket Holding kontserni tütarettevõtetel Lätis ja Leedus, samuti meie partnerite juures Soomes ja Rootsis.