BDG kontsertagentuuri FBI juht Peeter Rebase sõnul teatas maksuamet küll reidist nädala ette, ent ometi hämmastas teda operatsiooni ajastus. “Meid paneb see imestama. Meil pole küll midagi selle vastu, aga meie jaoks on see halvim aeg, et sellise asjaga tegelda,” rääkis promootor, kelle sõnul põhjustasid võimuesindajad vaatamata korrektsele käitumisele lisastressi.

Maksuametnikud nõudsid muuhulgas välja ka ooperitähe artistilepingu. Rebane kummutab muusikute hulgas ringleva jutu, et harva esinev Itaalia tenor on kõigi aegade kalleim artist Eestis, kelle honorar oli seitse miljonit krooni. “See on valeinfo. Ma tean, et kõigi aegade kalleim artist Eestis maksis umbes 950 000 dollarit (ca 16 miljonit krooni – toim) – nimesid nimetamata,” nendib Rebane.

Ehkki Bocelli ja Eesti diiva Annely Peebo ühiskontsert läks hiilgavalt, jäädi Rebase hinnangul üritusega majanduslikult nulli lähedale. Sel kolmapäeval teatas BDG, et lõpetab tähtede maaletoomise ja koondas enamiku töötajatest. “Tundub, et Eesti riik teeb omalt poolt kõik, et siin võimalikult vähe suuri kontserte korraldataks,” viitas Rebane kõrgele käibemaksule ja maksuametnike teravdatud huvile.

Maksu- ja tolliameti pressiesindaja Aivar Pau rõhutab, et tegu polnud äkkrünnakuga, vaid ennetava kontrolliga, et “tõsta maksukuulekust”. Pau sõnul olid maksuameti huviorbiidis eelkõige korraldajafirmas töötavate inimeste ja esinejate tasu ametlikkus ning ürituse käibeandmete deklareerimise õigsus. Lihtsamalt öeldes kontrolliti, ega ei maksta ümbrikupalka ja kui palju pileteid tegelikult müüdi.

See polnud esimene kord, mil maksuamet meelelahutusüritust toimumise ajal kontrollib. Pau teab ühte mullust suurüritust, mille korraldamisel said minimaalset ametlikku palka vaid neli inimest, puudus raamatupidaja ning suur osa piletirahast jäi deklareerimata. “Tänavu kontrolliti sama üritust uuesti ning töötajate arv oli mitmekordistunud ja sadade tuhandete kroonide võrra oli kasvanud käive, ehkki osalejaid oli vähem,” ütles Pau.