Saage tuttavaks - Beat, Groove ja Trax esindavad Chevrolet' arusaama globaalsest väikeautost. Disain ei pärine mitte Ameerikast, vaid selle ala tõelistelt ekspertidelt Chevrolet' Korea stuudiost. Samast kandist loodetakse ka nendesugustele autodele turgu leida.

Beat oma 1,2-liitrise turbomootoriga esindab kiiremat sorti pisiautosid, liitrise diisliga Groove aga ökonoomsemat suunda. Trax saab jõu gaasimootorilt ning nelikveoga sõidukit võib liigitada linnamaasturiks.

Hyundai Genesis

Kahtlemata näituse tähelepanuväärseim auto. Mitte välimuse või tehnika poolest, vaid tähtsuselt. Genesis on esimeseks sammuks Hyundai oma luksusmargi loomisel ning eelkõige Lexus ja Infiniti peavad USAs arvestama tõsise konkurendi peatse saabumisega.

Genesis ehitati uuele tagaveolisele platvormile, jõuallikaks on tal 4,6-liitrine V8 võimsusega "tublisti üle 300 hobujõu". Potentsiaalsete konkurentidena vihjatakse ka 5. seeriale ja E-klassile. Eks tuleval aastal paistab, alla 30 000 dollarine hind võib imet teha.

Jeep Liberty

Liberty, omasuuruste seas USAs turuliider, on Euroopas tuntud Cherokee nime all. Muudatustest hakkab kõigepealt silma välimus - Liberty näeb nüüd välja nagu 9/10 mastaabis Commander. Pidev nelikveosüsteem Selec-Trac II peab parandama läbivust maastikul, täiesti uus vedrustus ja hammaslattrool aga seni nigelaid maanteesõiduomadusi. Erivõimalustest tasub mainimist veel Sky Slider - pea kogu lae ulatuses avanev puldankatus.

Subaru Impreza

Teismeliste vannabiide lemmiku uusversioon kutsus esile võimsa sõimulaine. Uus Impreza olevat kole, mõttetu, lahja jne. Ehk täpselt sama jutt mis eelmisegi mudeli ilmumisel. Erilise pahameele allikaks on asjaolu, et Impreza saab sedaani kõrvale ka luukpäraga viieukselise kere.

Lõppeks on aga siiski tegu transpordivahendiga ning selles mõttes ületab uudismudel oma eelkäijat tublisti. 95 mm võrra pikem teljevahe avardab märgatavalt kabiini, uus tagavedrustus pakiruumi. Tehnilistest uudistest on kahtlemata tähtsaim bokserdiisel (ehkki sellest New Yorgis ei räägitud). Euroopa versioone näeb eeldatavasti sügisel Frankfurdi näitusel.

Ahjaa, juba tükk aega käivad kuuldused, et uus ralli-Impreza ehitatakse just luukpärakere baasil.

Callaway C16 Cabrio

Euroopas vähetuntud marki ümbritseb USAs superauto oreool, seekordseks uudiseks oli C16 kabrioversioon. C16 pole tegelikult midagi muud kui "põhjalikult ümberriietatud ja jõutreeningu läbi teinud" Corvette C6. Mehaanilise kompressoriga saadakse kuueliitrisest V8st 560 või 616 hobujõudu. Viimasel juhul kulub 100 km/h saavutamiseks alla nelja sekundi - automaatkäigukastiga. Tippkiirus ületab 320 km/h. Hinnad algavad 128 765 dollarist, iga auto ehitatakse täpselt tellija soovide järgi.

Infiniti G37 Coupé

Nissani luksusmark tõi New Yorgis välja koguni kaks uudist. "Väike" sportkupee G37 on juba täiesti tootmisküps, müük algab augustis. Nagu mudeliindeks näitab, on edasiviivaks jõuks V6, millel nüüd töömahtu 3,7 liitrit (varem 3,5) ja hobujõude 330 (varem 310). Uudiseks on samuti aktiivne neljarattaroolimine, sõltuvalt kiirusest ja rooli asendist muudetakse nii rooliülekannet kui ka tagavedrustuse geomeetriat.

Infiniti EX Concept

Ametlikult veel kontseptsõiduk, tuleb EX müügile juba sel aastal. 463sentimeetrise üldpikkusega liigitub ta USAs kompaktsete linnamaasturite hulka. Autol on kaks uudset süsteemi, mis mõlemad peaksid olema esimesed omasarnased seeriatootmises. AVM ehk Around View Monitor kasutab auto ette, taha ja küljele paigutatud kaameraid "pimedate" nurkade nähtavakstegemisel. LDP ehk Lane Departure Prevention aitab juhil autot üksikute rataste pidurdamisega õigesse suunda keerata, kui masin peaks hakkama sõidureast välja kalduma.

Ford Shelby GT500KR

Maanteede kuningas on tagasi! KR tuleb sõnadest King of the Roads. Inspiratsiooni leidsid auto loojad 1968. aasta KR-Mustangist, teostus on muidugi ultramoodne: süsinikplastist keredetailid, 540 hj ja 690 N·m 5,4-liitrisest kompressoriga V8st, 14tollised esipidurikettad ja võidusõiduarusaamade järgi kohendatud vedrustus. Maanteekuningaid ehitatakse vaid tuhat tükki, hind hakkab olema 50 000 dollari ümber.

Ford Flex

Täismõõduline krossover (maakeeli linnamaastur) on keskmise jänki arusaamade kohaselt parim pereauto. Flex evib laia publiku lemmiku kohta üllatavalt julget disaini. Eriti seest - näiteks "kellad" armatuurlaual meenutavad väga 1960. aastate omi. Kogu siseviimistluse tase öeldakse olevat ameerika mõistes ülikõrgel tasemel. Kabiin mahutab seitse reisijat, mootorivalik algab üllatavalt madalalt - 3,5-liitrisest V6st. Müük algab aastal 2008.

 

Fotod: Chris Chessnoe, Ford, FHI, GM, Hyundai, Joe Wilssen, Nissan