Väga paljude asjadega. Liiga paljude asjadega. Aga nad on kõik olulised.


Autospordi maine on Eestis halvenenud, sest noored rallisõitjad, nagu Mikk Seger ja Joosep Laiksoo, on põhjustanud mitmeid ränkasid liiklusõnnetusi. Kas nad tegid Eesti rallile karuteene?
Kas nad on siis rallisõitjad?



Nii nende kohta öeldakse.

Kui sama vana nooruk teeb avarii ja ta ­mängib vabal ajal näiteks jalgpalli, kas siis põhjustas jalgpallur avarii? See, kui on osaletud kahel rallil kaardilugejana ja ühel noorterallil, ei tee veel kellestki rallisõitjat.


Nii et Seger ja Laiksoo ei vääri “rallisõitjate” nime?

Ma arvan küll, et ei vääri. Nii võiks rallimeheks tembeldada ka selle, kes korra käinud rallit vaatamas. Ma olen ka korvpalli mänginud, kas ma olen siis nüüd korvpallur?


“Rallimeeste” lood meedias kahjustavad ralli mainet?

Loomulikult kahjustavad, kui neid selles valguses näidata.


Keda pidada Eestis õigusega rallisõitjaks?

Neid on palju. Ma ei viitsiks definitsiooni anda, see on mõttetu.


Kes võidab tänavu autoralli MM tiitli?

Sebastian Loeb. Ta on lihtsalt neli aastat järjest võitnud, miks mitte ka viiendat. Marcus Grönholmi lõpetamisega konkurents tiitlile kindlasti väheneb, kuid see uinutab ka Loebi ja see annab võimaluse teistele.


Hiljuti sõlmisite testisõitja lepingu Subaru tiimiga. Mis roll teil tiimis on?

Arendan uut Subaru Impreza mudelit, mis tuleb tänavu välja. Tänavu peaks tuhandeid testsõidukilomeetreid selja taha jääma.


Miks testsõitja amet teile huvi pakub?

Huvitav on. Uus projekt, uus auto. Meeskonnas, kus on selgelt raskusi. Vaatan, kas suudan omalt poolt midagi anda.

Kui palju olete juba uue autoga sõitnud?

Mitte väga palju.


Kuidas masin on?

Uus sinine Subaru. Peale vaadates näeb igaüks eelmise mudeliga erinevusi. Muutus on täielik.


Millal võidetakse selle autoga MM meistritiitel?

Oleneb sõitjast ja meeskonnast.


Kas Subaru tiimiga liitumine on teile samm suurde rallisse tagasituleku suunas?

Ei ütleks. Pigem saan inglise keelt harjutada inglise keskkonnas. Keelepraktika on oluline ja tuleb kindlasti kasuks.


Kas võiksite ükskord taas MMil sõita?

Ei usu.


Ometi räägitakse teie kohta erinevaid jutte, ühe versiooni kohaselt saate Grönholmi mantlipärijaks Fordis näiteks.

Loen neid spekulatsioone suure huviga.


Aga Urmo Aava ja Kuldar Sikk – kuidas nende edukat esinemist juunioride sarjas ja edaspidiseid šansse hindate?

Urmol kahjuks ei õnnestunud viimase võimalusega juuniorite sarjast võitu võtta. Aga see võit ei annaks ka midagi, oleks lihtsalt olnud vinge kulminatsioon.


Paar aastat tagasi lõite autospordiliiduga koostöös omanimelise rallitiimi. Viimased uudised räägivad, et asi ammendus. Miks tiimiga asjad viltu läksid?

Meie tiim jätkab noorte toetamist, üritades aidata noorel sõitjal Ott Tänakul järgmisi samme teha ning kaherattaveoliselt neljarattaveolisele autole üle minna. Kaks aastat oleme teinud tööd, et kaks meistritiitlit võita ja üks me es Lada pealt Eesti meistriks teha. Tiim jätkab pisut teistel alustel, väiksemal määral ja ilma autospordiliiduta.


Tiimi materdati päris kõvasti, olete öelnud. 

Loogilist seletust ma sellele ei näe. Ilmselt on nii, et kui teed midagi, on halvasti, kui ei tee, on halvasti.


Ühesõnaga, puhteestlaslik kadedus?

Ma ei tea, mul on sügavalt savi, mis see on. Ajakirjanikud ja muud “teadjad” inimesed võivad öelda, mis tahavad. Teod on need, mis loevad. Igaüks oskab lolli juttu rääkida, aga keegi võiks ka midagi ära teha.


Mis on tiimi eesmärk?

Niipalju kui võimalik noori rallisõitjaid näidata. Eesti meistritiitel ka loomulikult.


Mida arvate Eesti oma rallitiimi Team Estonia ideest, kus sõidaksite teie, Urmo Aava ja teised Maarjamaa parimad ralliässad – on see soovunelm?

Seda küsige neilt, kes sellest räägivad. Hurraa ei vii kusagile, viib sihikindel tegevus.

 
Mullu ostsite automüügifirma, mis kannab praegu nime Autospirit. Kuidas sai teist autokaupmees?


Idee autoäriga tegeleda oli mul mõtetes pikemat aega. Mul on Eestis häid tuttavaid, kes on pikalt selle äriga tegelenud. Ostsime suhteliselt halvas seisus firma (toonase Pleione) ja püüame nüüd seisu parandada.


On õnnestunud?


Plaan oli olemasolevale margile (Chevrolet) juurde lisada üks Tallinna (Subaru) ja üks Tartusse (Nissan) ja see plaan on täitunud. Nüüd on kondikava paigas ja “tööriistad” olemas, et firma edukalt toimima saada.


Kuhu edasi? 

Mu kompanjonidel on suuremad plaanid kui minul. Aga ega minagi taha halba asja teha. Tahaks loota, et firma muutub tugevaks, välistatud pole laienemine Baltikumi, aga enne peame laduma kindla vundamendi, millelt edasi liikuda.


Kuidas autokaupmeestel praegu läheb?

Siiani on olnud kõigil väga lahe, nüüd müük langeb ja kõigil läheb keerulisemaks. Igapäevase äri kohta võiksite küsida juhatuse liikmetelt, ma ei tegele sellega ega viitsi siin jama juttu rääkida. See on teiste inimeste kompetents.

 
Ostsite buumi laineharjal terve portsu kortereid Tallinna vanalinnas ja mujal. Kas buumi lõpp ei löö valusalt teie rahakoti pihta?


Ma pole kunagi investeerinud buumi ajal. Pole ka teinud suure ahnusega ühtki ostu, mistõttu tõenäoliselt ei kanna kahju. Olen ostnud asju, mis mulle huvi pakuvad. Mind ei saa kuidagi pidada kinnisvaraärimeheks.

Millega tegeleb Markko Märtin kümne aasta pärast?

Ei tea, vahet pole, täitsa suva. Eks ole näha, mis elu toob. Seda ei tea kunagi.


Äkki lähete näiteks poliitikasse?

Pakkumisi pole tehtud ja ei läheks ka.


Miks mitte?

Poliitika on nõme. Lihtsalt.


Mis pole nõme, mis on lahe?

Miski peale poliitika pole nõme. Teen seda, mis elu huvitavat toob.


Kus on teie kodu?

Mu kodu on hetkel eri maailmanurkades, olenevalt sellest, kus on parem ilm.

 
Seega praegu pole teie kodu Eestis, vaid näiteks Lõuna-Euroopas?


Võib-olla ka seal. Kodu on seal, kus on kuivem ilm ja rohkem päikest.


Ega teile vist väga ei meeldi, kui ajakirjanikud igasuguseid asju küsivad?

Igasugustele küsimustele ei viitsi ma jah vas tata. Seegi intervjuu on selgelt liiga pikaks läinud.


Just siit minu viimane küsimus tulebki: kuuldavasti on teil nüüd veel üks tähtis roll – olete pereisa. Mis tunne on?

Siis on hästi, kui see on viimane küsimus, saan vastata “no comments”.