McDonald'si tippjuhid arutavad kavasid, mille kohaselt klounil oleks toitlustusketi tulevikus märksa väiksem roll. Firma väiteil jääb punajuukseline kloun tuntuselt alla vaid jõuluvanale, kuid tema imagoloojaid paneb muretsema tõik, et turg on edasi arenenud ja kloun ei köida enam tänapäeva märksa varaküpsemaid lapsi.

Mitmed reklaamijuhid on samuti vaaginud Ronaldi tulevikku seoses toitlustusketile uue näo otsimisega.

"Arvan, et Ronaldi tekitab tõsist muret," ütles üks neist. "Ta on 30 aastat vana, ta on kloun, kes pärineb teisest ajastust. Ta meenutab mulle Miki-Hiirt, kes on samamoodi ikoon, kuid aegunud. Lapsed on edasi arenenud."

Ronald astus esmakordselt avalikkuse ette 1963. aastal ja on sellest ajast peale olnud firmamärgi lahutamatu koostisosa. Skandaaliohu vähendamiseks ja kindlustamaks, et kloun, mitte selle osatäitja on staar, kasutatakse igas reklaamis erinevat näitlejat.

Ehkki kloun näitab endiselt oma nägu lastepidudel, paistab, et tema päevad McDonald'si tähena on peagi loetud.

Viimastel aastatel on McDonald'si reklaamid Ronaldist loobunud, et mõjuda laiemale, küpsemale publikule. Ka mitmed McDonald'si restoranid teevad läbi muutusi. Pariisis pole paljudel enam kuulsat kuldsevõlvilist logot.

McDonald's on loobunud ka praktilistest toolidest, laudadest ja plastiknõudest, mis on tema valdusi siiani iseloomustanud. Nüüd meenutavad tema restoranid oma lehtpuidust põrandate, paljastatud tellisseinetega ning tugitoolidega pigem kiiresti arenevat Starbucksi kohvikuketti.

McDonald's käib alla

70 000 rämpstoidukettide klienti Ameerikas hindas kiirsöögikohtade kvaliteeti 100 punkti skaalal.

1. Papa John's 78

2. Domino's Pizza 73

3. Wendy's 72

4. Pizza Hut 71

5. Little Caesar 70

6. Taco Bell 66

7. Burger King 65

8. Kentucky Fried Chicken 63

9. McDonald's 62

allikas: Ameerika tarbija rahulolu indeks, IV kvartal 2001.