Inglane Alan Green mõtles välja regati, kus tema teada ainsana maailmas kasutatakse rajamärgina tegutsevat vulkaani. See on Stromboli vulkaan Vahemeres Sitsiilia lähedal. "Kui öösel sellele läheneda, paistavad pimeduses ainult sädemed ja sähvatused," räägib Green õhinal. Regatt, mis Strombolist möödub, on Malta Keskmere regatt (Malta Middle Sea Race).

Seda võidusõitu on nimetatud kõige ilusama rajaga purjeregatiks maailmas - tegevus toimub Vahemeres Itaalia, Sitsiilia ja Malta rannikul. Green on olnud seotud ka selliste suurte regattide korraldamisega nagu Whitbreadi regatt ümber maailma, Volvo Ocean Race, DaimlerChrysleri Põhja-Atlandi regatt.

Kolme aasta eest soovitas üks sõber pärast üle Atlandi sõidu lõppu Greenile ja tema partnerile sakslasele Henning Rochollile, et miks ei võiks korraldada suurt võidusõitu üle Läänemere. Mehed arendasid mõtet edasi ja nii sündiski terve regatt.

Aastal 2005 peeti esimene Baltic Sprint Cup. Sellest võtsid osa Läänemere-äärsete riikide, aga ka Skandinaavia purjetajaid. Rada on igal aastal erinev. Näiteks kui esimene, Rootsist Sandhamnist alanud Baltic Sprint Cup põikas korraks sisse ka Piritale, siis tänavu suvel algas sõit Norrast Stavangerist ja käis läbi Göteborgi, Århusi, Kopenhaageni ja Warnemünde.

Tuleval suvel on plaanis aga võistlus, mis algab 19. juulil Kopenhaagenis, lõpetada 3. augustil Pärnus.

Greeni meelest on põnev purjetada seal, kus tuuled on leebed - nagu Läänemerelgi. Rasketes ilmastikutingimustes saavutavad edu need, kes on füüsiliselt tugevamad. Tuulevaikses ilmas võidavad nupukamad purjetajad.

Tuleval suvel avaneb võimalus oma vaimse üleoleku tõestamiseks taas ka Pärnu jahile Ladybird, kes 2005. aastal tuli sel võistlusel kokkuvõttes teiseks. Ja seekord on osalejatele kavas uhkem vastuvõtt kui aasta tagasi Pirital, mil isegi Kalevi jahtklubi kommodoor neid tervitama ei tulnud. Lõpupeo toimumise koht Pärnu kontserdimajas on juba välja valitud.

Helen Urbanik