Lage on visuaalselt tõstetud valguskarniisi abil. Kamin on saanud mattklaasist rüü, mille all peituvad valgustorud annavad toa valgustuspotentsiaalile oma osa. Söögilaud ja toolid ning ka köök seina taga on pärit Formus Mööblist. Ingmar Muusikus
Kui pererahvas sellesse kanti kolis, oli Viimsi veel üksildane kolgas, kus mühas paks mets. Tuletorn ja Röövlikoopad, karjamaad ja lehmakarjad. Nüüd algab linna poole sõites juba natukese aja pärast lasnamäe, nagu perenaine nukralt mainib.

Uus maja on ehitatud mitmed head aastad tagasi ja nüüd taheti seal teha väikest iluravi. Kuid läks teisiti, perenaine kohtus sisearhitektiga ja pall hakkas veerema. Lõpuks tehti osa operatsioone perenaise entusiastlikel sõnul “ilma tuimestuseta”, ja asi lõppes hoopis olulisemate muudatustega kui esialgu planeeritud.

Mõned elemendid säilisid ka eelmisest kujundusest, mille autoriks oli perenaine ise. Nii näiteks jäi peaaegu muutumatuks keerdtrepp ja kaares vahesein. Neile lisaks toodi elutoa lakke kumer valguskarniis.

Kivi tuleb, et jääda
Suurima kingituse sai ümberehituse ­käigus just trepihall: see otsustati katta põneva, hästi urbse ja poorse kuldkollase kiviga, “et oleks tulevastele põlvedele jätta ka ­midagi väärtuslikku”, nagu põhjendab perenaine seda valikut.

Kivi on majja toodud üldse ohtrasti. Tualettruum uhkeldab samast kivist pindade ja kuldkollase, otsekui merevaigust treitud kivivalamuga (Kiviprojekt OÜ).

Üllatuste üllatus on aga vannituba, mis mõjub lausa ebamaiselt. Seinu katab monumentaalne kivi, millel on justkui üleelusuurune struktuur, ühtaegu jõuliselt värvikas ja peenelt graafiline.

Et seda kuidagi tasakaalustada, on segistid ja valamuümbrus eriti minimalistlikult kandilised.

Segistite kroomitud ristkülikud peegeldavad kameeleonidena soonelisest kivist ümbrust, nii et neid endid pole peaaegu nähagi. Peitepilt!

Kirevust taandab rahulik kollakast marmorist ruudustik dušialustes ja ruumist ruumi kulgev tumedaplaadiline põrand.

Klaasseintega puhkeruum täidab veranda ülesandeid, seal on aset võtnud torukonstruktsioonil Varachini punutismööblikomplekt (salongist Formus), mille krooniks on mitut materjali kombineeriv huvitava vormiga lauake.

Elutuba tukub metsavaate vaikuses
Õue poolt on ka elutoa sein üleni klaasist, seda varjutab õhkõrn suitsuvärvi kangas (Disain Digesto). Elutuba on haaratud kaaremotii­vist. See saab alguse kaarduvast ­keerdtrepist ja jätkub kaarduva vaheseinaga. Faasitud, valgendatud ja vahatatud tammelaudadest toapõrandal (Multiprojektist, nagu ka tapeedid ja vaibad) kaardub hoogsalt Mangide diivan, mis on aastatega pererahva südamed võitnud. Selle eest sai ta uue pruuni kattekanga ja perenaise erisoovil ka roosilised padjad.

Kaare keskel pikakarvalisel kakaovärvi vaibal seisab ümmargune klaaslaud, mis koosneb neljast sektorist nagu kookdiagramm. Vaate vastas seisab TV ja iluravi saanud kamin. Viimase graniidiga ääristatud kolle säilitati, kuid selle kohal olnud krohvipinnad otsustas sisearhitekt katta mattklaasiga ja paigaldada selle alla ka valgustorud. Ta oli vargsi meeldivalt üllatatud, et pererahvas selle tavatu ideega kaasa tuli.

Vertikaalse kamina taustaks loodi pikale seinale horisontaalne liigendus. Kahel pool ka­minat on seinas lihtsad, ent huvita­valt spoo­nitud ja lisaks endas sahtleid ­peitvad Lago riiulid (disain Enzo Berti, 1996, ­Lago, si­sus­tussalongist Ruum). Seinad nende taga kaeti tammespooniga, horisontaalse spooni­joo­ni­sega paneelid on valmistatud Ars Sisus­tu­ses.

Köögi vaheseina lähistel seisab kandilistel kroomjalgadel pikk ja tume söögilaud, mille ümber on aset võtnud peenelt väljatimmitud proportsioonidega, samuti kandiliste kroomjalustega toolid (Formus). Tervesse tuppa sära jagades ripub laua kohal Poul Henningseni disainitud klassika, vaskne artišoki-lamp (Artichoke, 1958, Louis Poulsen). Heledaid struktuurkrohvseinu elustavad paar suurt, soojades toonides ja rahulikku maali (Maiu Mooses).

Elutoa ja köögi lahutus
Köök ja elutuba olid eelmises lahenduses ühendatud, kuid perenaine jõudis avatusest tüdineda. Vahele rajati sein ja köögi poolt tekkis hea võimalus paigaldada sellesse hulk kappe-seadmeid. Üldmulje on köögis hele: seinte viimistlus on sama kui elutoas ja kappide spoon on pigem hele kui tume. Tööpinnaks on valitud helevalge laminaat, vastukaaluks on põrand tume, kuid selle lööb veel ülegi must peeglina läikiv kapipind. Valgele lisavad nüansse tööpinnataguse klaas ja siidine metallipind. Mattklaasist uks viib kabinetti. Kabinetis vangistab pilku tume elegantne mööbel, mida ilmestavad valgete tepingutega nahkpinnad. Nahkkattega töölauaplaati toetavad nõtked alumiiniumjäsemed.

Üles! Üles!
Teisele korrusele jõudes satub pilk kõrgele katuseviilu alla. Kahelt poolt kõrgetest katuseakendest tulvab päevavalgust. Õhuruumis paljastuvad liimpuidust talad ning nende külge on kinnitatud klaasseinad, mis eraldavad perenaise kabinetinurka. Katusealuse mõlemasse otsa jääb magamistuba koos vannitoaga.

Pererahva magamistoa seinad said uue, kurvlevate joontega hallikasrohekassinise tapeedi, aga mööbel on toas juba kodunenud. Ainsa uuendusena lõigati pikka kapirivisse, kuhu oli peidetud TV, otsustavalt sisse avaus ekraani jaoks. Vannituba tehti cappuccino-karva, tagasihoidlik ja rahustav.

Tihedalt liigendatud maailm

Perepoja poole miljöö erineb tublisti ülejäänust. Kitsukesele toale ehitati talade peale osalt teine korrus, et oleks, kus turnida. Ühes seinas on tumedapoolne geomeetriline tapeet ning selle ees laiutab jõulise vastukaaluna apelsinikarva diivanvoodi. Kaldus lagedesse süvistunud akende all jookseb pikk heledast puidust tööpind, kapid all.

Kui vanemate magamistoas valitsevat “vaikust” nii vormis kui ka detailis saab põhjendada teooriaga, et mida vähem on magamis­toas detaile, seda parem on uni, siis noormehe toas (kus tingimata veedetakse aega ka avasilmi) valitsev minimalistlik kord on lausa hämmastav. Paistab, et selline elustiil iseloomustab tervet perekonda.

Toa kõrval on pesemisruum, mis on osavalt paigutatud katusekalde alla, lausa veider, et lausa olematule pinnale arvestatav pesemisruum ära mahub. Imetillukest ruumi avardab katuseaken. Seintel on hall-kollane klaasmosaiik ning akna alla on isegi mahutatud klaasist ja metallist sahtleid-riiuleid. Korralikuks pähkliks osutus dušieesriie. Selleks on saanud mööda seinakallet jooksvale trossile kinnituv kolmnurkne purjeriidest palakas, mis on rehvitav trossi külge. Kaval, ja lisaks on selles mingit romantilist hõngugi.

Seletamatul põhjusel ja vaevuaimatavalt õhkub tervest sellest metsa sülle peitunud majakesest kunagiste meresõitude mälestust. Ehk on just soolaste meretuulte kutsungiga põhjendatav kogu poolsaare ülipopulaarsus?

8 olulist

1    Eelmine kujundus läbis totaalse muutumise.
2    Uus kujundus rõhutab faktuure ja materjale.
3    Mis säilitati, see värskendati.
4    Avarust isegi taltsutati – elutoa ja köögi vahele tehti sein.
5    Toodi sisse palju looduskivi, et oleks, mida lastelastele pärandada.
6    Kollasem-urbsem eluruumidesse, kirjum-siledam pesuruumidesse.
7    Ülakorrust avardati ja kasutati ära selle sopid.
8    Tinglikku eraldatusetunnet loodi klaasseinte abil.