14.06.2007, 00:00
Miks justiitsminister Rein Lang käib Saksamaal kihutamas?
Justiitsminister Rein Lang, lehed kirjutavad, et te
kihutate Saksamaa kiirteedel. Miks te seal kihutate?
Tõepoolest, sõidan praegu Varssavist Luxembourg’i. Aga ma ei kihuta oma lõbuks, see on tööasi.
Saksamaal saab kiirteedel tõepoolest kiiresti sõita. Mulle meeldib kiiresti sõita! Aga muidugi ainult seal, kus piiranguid ei ole.
Kui kiiresti te sõidate?
Jätame selle siiski kõrvale.
Millega te sõidate?
Sõidan Škoda Superbiga, väga hea auto, soovitan kõigile.
Riigitegelased sõidavad üldiselt lennukiga.
Otsustasin seekord lennuki asemel auto kasuks ja ma ei pea kahetsema. Kui on mitu kohta vaja läbi käia, siis ma arvan, et lennujaamades solgutamine oleks mul palju kauem aega võtnud.
Piirid on lahti ja autoga ei lähe kaua aega. Hakkasin reedel Tartust sõitma, sain Varssavis mõningate inimestega kokku. Homme õhtuks on Euroopa Nõukogu Luxembourg’is läbi ja sõidan tagasi.
Mida arvate Eesti kiirusepiirangutest?
Eesti kiirusepiirangute koha pealt ei ole ma nüüd nii suur spetsialist arvama, aga kiirteedega sarnanevatel teedel, kus on kaks rada mõlemas suunas, on 90 vaieldav. Praegu on lubatud küll 100 ja 110, aga ega sellest ju ülearu kinni ei peeta.
Alati võib mõelda, et kui piirangut ei järgita, siis võib asi olla piirangus. Piirangul pole mingit mõtet, kui seda ei järgita. Oluline on see, et saaks korraldada tõhusat järelevalvet. Mul on hea meel, et üldiselt on Eesti politsei selle käsile võtnud. Aga Eesti teed pole Saksamaaga absoluutselt võrreldavad, nii et ei saa mõelda, et Eestis oleks võimalik piiranguid oluliselt muuta.
Olen ise väga palju autoga ringi sõitnud ja tean näiteks, et Prantsusmaal suudeti liikluses hukkunute arv alla viia kahel meetodil: esiteks kaamerad ja teiseks tõsiselt selle jälgimine, et turvavööd oleksid kinni ka tagaistmetel. Kui me vaatame, mis põhjustab liikluses hukkunute suurt arvu, siis kiirus ja lahtised vööd on ühed tähtsamatest põhjustest. Sinna peaks selle teraviku nüüd suunama!
PS Ka pronksikriisi ajal viibis minister Lang Saksamaa kiirteedel.
Tõepoolest, sõidan praegu Varssavist Luxembourg’i. Aga ma ei kihuta oma lõbuks, see on tööasi.
Saksamaal saab kiirteedel tõepoolest kiiresti sõita. Mulle meeldib kiiresti sõita! Aga muidugi ainult seal, kus piiranguid ei ole.
Kui kiiresti te sõidate?
Jätame selle siiski kõrvale.
Millega te sõidate?
Sõidan Škoda Superbiga, väga hea auto, soovitan kõigile.
Riigitegelased sõidavad üldiselt lennukiga.
Otsustasin seekord lennuki asemel auto kasuks ja ma ei pea kahetsema. Kui on mitu kohta vaja läbi käia, siis ma arvan, et lennujaamades solgutamine oleks mul palju kauem aega võtnud.
Piirid on lahti ja autoga ei lähe kaua aega. Hakkasin reedel Tartust sõitma, sain Varssavis mõningate inimestega kokku. Homme õhtuks on Euroopa Nõukogu Luxembourg’is läbi ja sõidan tagasi.
Mida arvate Eesti kiirusepiirangutest?
Eesti kiirusepiirangute koha pealt ei ole ma nüüd nii suur spetsialist arvama, aga kiirteedega sarnanevatel teedel, kus on kaks rada mõlemas suunas, on 90 vaieldav. Praegu on lubatud küll 100 ja 110, aga ega sellest ju ülearu kinni ei peeta.
Alati võib mõelda, et kui piirangut ei järgita, siis võib asi olla piirangus. Piirangul pole mingit mõtet, kui seda ei järgita. Oluline on see, et saaks korraldada tõhusat järelevalvet. Mul on hea meel, et üldiselt on Eesti politsei selle käsile võtnud. Aga Eesti teed pole Saksamaaga absoluutselt võrreldavad, nii et ei saa mõelda, et Eestis oleks võimalik piiranguid oluliselt muuta.
Olen ise väga palju autoga ringi sõitnud ja tean näiteks, et Prantsusmaal suudeti liikluses hukkunute arv alla viia kahel meetodil: esiteks kaamerad ja teiseks tõsiselt selle jälgimine, et turvavööd oleksid kinni ka tagaistmetel. Kui me vaatame, mis põhjustab liikluses hukkunute suurt arvu, siis kiirus ja lahtised vööd on ühed tähtsamatest põhjustest. Sinna peaks selle teraviku nüüd suunama!
PS Ka pronksikriisi ajal viibis minister Lang Saksamaa kiirteedel.