Miks valiti president Arnold Rüütlile ja Helle Merile välja just mahtuniversaal Chrysler Grand Voyager ja maastur Jeep Grand Cherokee?
Vabariigi Presidendi Kantselei on nimetatud sõidukite hankimisel lähtunud “Vabariigi Presidendi ametihüve seadusest” tulenevast kohustusest ning hanked on teostatud vastavalt riigihangete seaduses sätestatud nõuetele. Hangitud sõidukite tehnilised tingimused määrati lähtuvalt president Rüütli ja Helle Meri soovidest ning arvestades Julgestuspolitsei soovitusi.

Vaadates turvatestide tulemusi (nt Euro NCAP) Chrysler Voyageri kohta, näeme, et need kallid autod on ühed viletsaimad omasuguste seas. Miks julgestuspolitsei peaks soovitama sellist autot, kui alternatiivseid variante selles hinnaklassis on tohutul hulgal?
Soovituste andmisel ja otsuste tegemisel sõiduki tehniliste tingimuste määramiseks ei lähtuta üksnes turvatestide tulemustest, ehkki neidki kindlasti arvestatakse, vaid ka senisest kasutuskogemusest ja transporditavate isikute vajadustest- ootustest sõidukile.

Milliseid teisi variante kaaluti?
Arutuse all oli ning tehnilistele tingimustele vastas mitmeid sama klassi sõidukeid. President Rüütli senine kasutuskogemus näitas vajadust hankida samasugune (mahtuniversaali tüüpi) sõiduk, nagu oli seni tema kasutuses; Helle Meri puhul ilmnes vajadus teistsuguse sõiduki järele.

Mis autodega sõitsid Arnold Rüütel ja Helle Meri enne?
President Rüütli ja Helle Meri eelmised sõidukid olid Chrysler Grand Voyagerid.

Õiendus

18. septembril ilmunud Eesti Ekspressi rubriigis Miks? on faktiviga.
Esitasin Vabariigi Presidendi avalike suhete nõunikule Toomas Sildamile küsimuse, miks julgestuspolitsei soovitas Arnold Rüütlile ametiautoks Chrysler Voyageri, kui selle auto Euro NCAP turvatestide tulemused on ühed viletsaimad omasuguste seas.
Euro NCAP turvatestis põrus 2007. aasta alguses parempoolse rooliga 2006. aasta Chrysler Voyageri mudel, saades Euro NCAP-i testis kaks tärni viiest. Vasakpoolse rooliga mudel pälvis neli tärni viiest.
Arnold Rüütli uue ametiauto näol ei ole siiski tegemist Chrysler Voyageriga, vaid hoopis uue põlvkonna Chrysler Grand Voyageriga, mida teadaolevalt ei ole veel Euroopas testitud. Põhja-Ameerikas kannab auto nime Chrysler Town&Country ja seal saavutas see turvatestis maksimaalse tulemuse. Seega olen eksinud ning tunnistan, et president Rüütlile liisiti kallis ja turvaline ametiauto.

Rain Pruul