Miljonäride paraad
Ehk teisisõnu - vähemalt 201 tänavu müüdud sõiduautot on olnud hinnaga miljon krooni ja rohkem. Päris palju. Asja uurimata oleksin ma ehk julgenud pakkuda kaks korda väiksemat numbrit. Täpset arvu on võimatu nimetada ja tulemust kontrollida üsna raske, sest teatavasti sõltub auto hind musttuhandest asjast. Aga selle tulemuseni jõudsin ma nii.
Võtsin ühendust kõigi nende autofirmadega, mille väravast minu meelest võis mõni miljonimasin välja veereda. Väga täpseid kriteeriume ma ette ei andnud. Nii et kui masin maksis näiteks 999 999 krooni, siis jäi autofirma inimeste otsustada, kas nad arvestasid selle miljonäride hulka või mitte. Itaalia Autost igatahes tunnistati, et nende müüdud Lancia Thesise eest makstud summa jäi küll kuuekohaliseks, kuid hinnakirja järgi oleks see maagilisest piirist üle ulatunud.
Suuri üllatusi selles nimekirjas pole. Sedasama Lanciat vahest võibki pidada kõige ootamatumaks margiks. Pisut kummaline tundus mulle esiti ka suurte Ameerika džiipide puudumine (peale ühe erandi). Kuid meie ametlikes müügiesindustes pakutavate Jeepide hinnad jäävad miljonist üsna kaugele (kuni 736 685 krooni). Parimas varustuses Chevrolet Tahoe maksab 895 000 ja lisavarustusega saab hinna üsna lihtsalt miljoni ligi. Üle selle maksti Tahoe eest ühel ainsal korral.
Enim müüdud miljonäride hulgas samuti erilisi üllatusi pole. Tabeli tipus troonivad suured Saksa luksussedaanid, neile järgneb trobikond luksusmaastureid. Markidest on Mercedes oodatult esikohal (61 autot) BMW (33) ja Audi ees (30). BMW edu Audi ees on seletatav asfaldimaasturi X5 hea müügieduga. Audil otsest konkurenti vastu panna pole, ligilähedaste omadustega allroade müüdi tänavu vaid üksainus eksemplar. Neljandat-kuuendat kohta jagavad Hummer, Range Rover ja Volkswagen jäävad juba pikalt maha (15 miljonikroonist masinat).
Eesti rikkurostjate veidrat maitset tundub kinnitavat Porsche näide. Kuulus sportautomark on miljonäride tabelis esindatud kuraditosina sõidukiga, kuid ükski neist pole sportauto. Tegemist on maasturitega, sest kõik 13 kannavad marginime Cayenne. Ka Volvo ja Toyota miljonärid kuuluvad eranditult maastikuautode hulka. Üldpilt on aga selline: 201 miljonimasinast on luksussedaane 98, maastureid 83, ja sportautosid kõigest 20 (kui arvata nende hulka ka Mercedese AMG-mudelid). Nii et ainult ostjate maitset pole vist põhjust süüdistada, ju on oma osa ka meie endiselt viletsatel teeoludel.
Kindlasti tundub paljudele veider, miks puudub nimekirjast Maybach 62, eeldatavalt kõige kallim tänavu Maarjamaale saabunud sõiduauto. Põhjus on lihtne - formaalselt polnud selle müüjaks Eesti firma, vaid DaimlerChrysler AG.
Millised autod!
Mercedes-Benz S-klass | 43 |
Audi A8 | 27 |
BMW 7. Seeria | 17 |
BMW X5 | 16 |
Hummer H2 | 15 |
Range Rover | 15 |
Porsche Cayenne | 13 |
Volkswagen Touareg | 10 |
Mercedes-Benz SL | 7 |
Mercedes-Benz G-klass | 6 |
Lexus SC 430 | 6 |
Volkswagen Phaeton | 5 |
Mercedes-Benz AMG-mudelid | 4 |
Toyota Land Cruiser 100 | 3 |
Volvo XC90 | 3 |
Audi RS6 Avant | 2 |
Jaguar XJ | 2 |
Lexus LS 430 | 2 |
Audi allroad | 1 |
Cadillac STS | 1 |
Chevrolet Tahoe | 1 |
Lancia Thesis | 1 |
Mercedes-Benz CL | 1 |
Kokku | 201 |
Popimad miljonimargid
Mercedes-Benz | 61 |
BMW | 33 |
Audi | 30 |
Hummer | 15 |
Range Rover | 15 |
Volkswagen | 15 |
Porsche | 13 |
Lexus | 8 |
Toyota | 3 |
Volvo | 3 |
Jaguar | 2 |
Cadillac | 1 |
Chevrolet | 1 |
Lancia | 1 |