Ülemiste ühisterminali kavand meeldis kõigile. Kuni asi jõudis projektee­rimislepingu ja rahani.

Arhitektuuribüroo 3+1 töötajad ja juhid naeratavad ühisfotot tehes, kuid jututeema ei ole lõbus. Nad sattusid absurdse afääri keskmesse. Arhitektid ei teinud mitte ühtegi valet liigutust. Asjatundjad ja avalikkus on neid järjepanu kiitnud ja tunnustanud. Aga aastatepikkune töö ei kanna vilja ja rohkem kui miljoni euro suurune leping libiseb nende käeulatusest üha kaugemale.

Kõik algas kaunilt. Viis aastat tagasi võitis 3+1 arhitektuurse ideekonkursi ühisterminali rajamiseks Tallinna Ülemistele. Sellest terminalist saab pealinnale ja Eesti riigile sama oluline värav nagu lennujaam või reisisadam. Seda hakkavad läbima kümned tuhanded inimesed päevas.

Võidutöö kujutab harali ehitist, mis kõrgub uhkelt raudtee kohal. Sealt väljuvad tulevase Rail Balticu rongid, aga ka teised idasuunalised liinid (s.t Tartu, Narva, Peterburi ja Moskva omad). Lisaks läbivad terminali trammid ja ilmselt ka bussid. Mõnesaja meetri kaugusel asub lennujaam.

„Ta on hub, mitte tüüpiline ­terminalihoone nagu Roomas või Lon­donis,“ räägib projekti koordineeriv arhi­tekt Ilmar Valdur.

Žürii esimees, praegune majandusminister Taavi Aas jäi võitja väljakuulutamisel konkursi tulemusega väga rahule. „Esikoha tõi võidutööle eeskätt tugev arhitektuurikontseptsioon,“ kiitis ka linna peaarhitekt Endrik Mänd.

Võiduideega läksid kaasa ka ümberkaudsete kinnistute peremehed. 

Kuni saabus sügis 2017 ja kõik hakkas kokku varisema. 

« Avalehele 58 Kommentaari