Kui “väikese” Lexuse esimene põlvkond kaheksa aasta eest valmis sai, ei püüdnudki selle loojad oma eeskuju varjata. BMW 3. seerialt kopeeriti püüdlikult nii üldkontseptsioon (näiteks tagavedu), mõõtmed kui ka tehnilised lahendused (näiteks kuuesilindriline reasmootor). Jaapanlastele tuleb au anda, tulemus sai väga hea. Vaid disain läks nihu, IS mõjus liiga matsakana.

Omatahtsi ja omamoodi

Teise põlve IS-i tehes polnud Toyota tütarfirmal tarvis kedagi jäljendada. Lexuse kaubamärki tuntakse hästi nii Ameerikas kui ka Euroopas. Mainelt veel Saksa noobelmarkide vastu ei saada, see-eest hõivab Lexus kvaliteedi ja kliendirahulolu pingerivides järjekindlalt tipmisi kohti.

Välja kujundati ka oma disainistiil – hoogne, ilus, elegantne. Ega bemmipoistel ilmaaegu suud ammuli ei vajunud. Pikk-pikk kapotiosa ning tahapoole kallutatud siluett teevad väikese Lexuse lausa seksikaks. Esisild viidi võimalikult autoninale lähemale ja see rõhutab saledust veelgi.

Mootorikatte pikendamine kuulub klassikalisse võtetearsenali, andmaks tagaveolisele sõidukile ahvatlevaid proportsioone. Praktiline vajadus selleks puudub, sest V6 mahuks ka muidu ära. Jah, Lexus viskas käigusujuvusega hiilgava reaskuuese üle parda ning asendas selle V-kujulisega. Ilmselt on seda odavam toota, ka jätsid väiksemad mõõtmed konstruktoritele vabamad käed. 2,5liitrisest töömahust saadavast 208 hobujõust piisab kuhjaga ning koostöö kuueastmelise automaatkäigkastiga on täiusele üsna lähedal. Juhile jäeti küll võimalus käike omatahtsi lülitada, kuid automaatika toimib kiiremini, täpsemini ja taiplikumalt. Nii hästi, et manuaalkastiga IS jääb alla nii kiirendusvõimelt kui ka kütusekulult.

Vaikuse keisririik

Täisgaasiga kiirendamine on praktiliselt ainus võimalus mootori häält kuulda. See kostab umbes nagu... ei-ei, mitte nagu lõvi möirgamine. Pigem nagu armas kodukass, kes tavalisest valjemini nurrub. Lexuse insenerid oskavad autot nii hästi vaikseks teha, et isegi Saksa autoajakirjad toovad nende kunsti teistele eeskujuks. Paksud polstrid summutavad müra, teisalt lubab jõuline mootor madalaid tööpöördeid. Maanteel püsib tahhomeetri seier 1800 peal (kuues käik), linnas aga tiksub jõuallikas peaaegu tühikäigul 1200 minutipöördega (viies käik).

Rehvide veermüra jõuab kabiini parajasti nii tasa, et selle järgi võib kindlaks teha teekatte kvaliteeti. Kuulda on vaid ühtlast suhinat ning miski ei takista nautimast kvaliteetse audiosüsteemi tekitatavat saundi. Täpsemalt audiovideosüsteemi, sest plaadimängija suudab ka DVDd ette mängida (ainult seisu ajal).

Ainult jäigapoolne vedrustus võib täielikku naudingut segada, sest põikivuukide ületamisega kaasnesid selgelt kuuldavad, ehkki summutatud kolksatused. Samuti tunnevad sõitjad neid ebatasasusi oma istmikuga, ja isegi siis, kui autol pehmed talverehvid all. Rehvimõõt küll üsna äärmuslik (245/45 R17), kuid roopasse sõidetud asfaldil pole vähimatki märki sellest, et masin ise omale teed püüaks otsida.

Interjööris maitsevääratusi ei leia. Kvaliteetsed materjalid, moodne, ent mitte ülearu ekstravagantne disain. Lüliteid leidub luksusautole kohaselt ohtrasti ning nende paigutamine nõudis kõva pingutust. Pisiajad näivad olevat läbimõeldud selleni välja, et taustavalgustuse said isegi õhuavade reguleerimisrattad. Täiusliku mulje rikub tõdemus, et valgust pole jätkunud pakiruumi ja tankimisluuki avavatele lülititele. Aga pimedas oleks seda väga vaja.

Avarusega kabiin ei hiilga. Põhisüüd kannavad selles ülimassiivne kardaanitunnel ja ülalt sissepoole kaarduvad külgaknad. Neli täiskasvanut mahub mugavalt istuma tingimusel, kui keegi neist väga pikk ei ole. Viienda koha (taga keskel) otstarve jääb arusaamatuks, sest jalgade tarvis seal lihtsalt ruumi pole. Tõsi, lapseistet on sinna ilmselt mugav paigutada.

Lühike tagaosa mõjus halvasti ka pakiruumi mahule. Normaalse keskklassiauto 500 liitri asemel on ISi sõitjate käsutuses vaid 378 ning längus tagaklaasi tõttu sai ka luugiava ahtake. Suuremat sorti kohvrit annab pakiruumi punnitada. Ent see polegi tähtis – sõidurõõm saamata ei jää.

Lexus IS 250 Luxury

Disain

5

Tehnika

4

Kiirus

5

Nauding

5

Praktilisus

3

Hind

3

Mulje: Lexus läheb oma teed ja nooblitel sakslastel on põhjust muretsemiseks.