Meeste pesumoe suunanäitaja – kaubamärgi Hom maaletooja Vaido Valli – lisas meestestringid kaubavalikusse kahe ja poole aasta eest. "Murrang toimus umbes aasta tagasi. Siis hakkas enamik kliente meestestringe sortimenti panema."

Kuigi huvi kasvab, jäävad meestestringid läbimüügi poolest siinmail alles vähetähtsaks.

Prisma Peremarketi ostujuht Allan Abram meenutab, et mullu müüdi meestestringe umbes 600. "See moodustab meeste aluspükste müügist umbes ühe protsendi. Tootjad pakuvad stringe suuruses M–XL. Varem töötasin Sokose kaubamajas, tollest ajast mäletan, et mehed küsisid sageli suuremaid stringe ehk XXLi. Järelikult on soovijad suuremat kasvu," lisab ostujuht.

Silja Silm ütleb Stockmanni klientide kohta, et meeste ostueelistus on G-stringid, kuid meestele kingituseks stringe ostvad naised eelistavad erilisemaid mudeleid. Stockmanni võiks pidada meestestringide nišis turuliidriks – meestepesu müügitulemusest moodustavad stringid seal lausa 20 protsenti. Seevastu Tallinna Kaubamajas on tänavu aasta algusest stringe müüdud 50 ja kogu müügi taustal nimetab ostudirektor Köster sellist tulemust marginaalseks. "Kaubamaja klienditeenindajate jutu järgi on peamised meestestringide ostjad tantsijad ja turistid. Nemad on keskmisest Eesti mehest julgemad."

Miks siis Eesti mees pesupoes araks lööb?

"Tean mehi, kes lähevad näost punaseks, hakkavad kätega vehkima, kui stringe näevad," muigab Vaido Valli. Tema meelest on viga Eesti mehe maitses, mis on liiga "skandinaavialik". Võrdluseks toob Valli teised Baltimaad – Eesti on stringiäris tükk maad tagapool kui Läti või Leedu, kus meestestringe müüakse mitu korda rohkem. "Vahet on tunda isegi värvitoonides, olenevalt sellest, mis turul kaupleme. Lätlased ja leedukad armastavad värvilisemaid, ekstravagantsemaid asju. Hom ei ole oma disainilt just kõige tavalisemale mehele, vaid näitab trendi, aga eestlane on siingi konservatiivne. Kõigest, mis me pakume, läheb kaubaks ainult tagasihoidlikum osa."

Bikiinimeister Mart Sillaots ütleb, et Eesti mehe stringitõrksuses ei ole midagi imelikku – Skandinaavia klientuur ongi äärmiselt konservatiivne. "Skandinaavia ei allu turuseadustele. Täiesti isemoodi rahvas. Naised ka. Eestisse ma stringidele tellimusi ei saa." Sillaotsa bikiiniäri on suunatud ekspordile. Põhiturg on Lõuna-Euroopa, Araabia ja Venemaa. "Sellist toodet on parem müüa butiigis, sest seal on kliendiga otsesem suhtlemine. Butiik oskab klienti julgustada." Stringilõikelisi meeste ujumispükse on Sillaots turustanud Lõuna-Euroopa rannikualadel. "Eesti konservatiivne mees neid naljalt ostma ei tule," teab ta.

Valli usub, et stringimaania seisab veel ees. "Kui kümneid aastaid tagasi tulid müüki naistestringid ja algul vaadati neid kaua pika pilguga, siis tänaseks on naistestringid kõige popim pesuliik. Aga nii hulluks nagu naistel, arvan, meestepesuga ei lähe."

Laias laastus kannab mees endiselt boksereid. "Selle vastu ei saa," ütleb Valli.

Miks siis peaks üleüldse bokseritele stringe eelistama?

Valli: "Stringe katsetasin möödunud suvel, aga suvi sai läbi ja ilm läks külmaks. Tänavu suvel kavatsen katset jätkata. Eks alguses on natuke imelik, aga linase püksi all – super. Ta lihtsalt hingab paremini, eriti kui palavas kontoris istuvat tööd teha."