Varastati virtuaalselt, raha tuli reaalselt ja legaalselt
Küberpätid tegid raha kahel "virtuaalsel" viisil - võltsisid hiireklikkide päritolu ja asendasid veebilehtedele pandud reklaame enda omadega. Reaalne raha aga laekus mõlemal juhul igati seaduslikult, reklaamiteenuseid vahendavate maaklerite käest. Reklaamide vahetamise põhimõte on lihtne. Igaüks suudab ette kujutada, kuidas kuulutusetulbal plakateid üle kleepida. Tartu gäng tegi kübermaailmas sisuliselt sama, ehkki tehniliselt oli see mõnevõrra keerulisem. Esmalt oli kurikaeltel tarvis arvuteid "sihtotstarbelise" viirusega nakatada. Paljudel juhtudel leidis see “õnnetus” aset mõnel pornosaidil (näiteks redtube.com), kus paluti ohvril kiiresti alla laadida liba-viirustõrjeprogramm, sest “kui kiiresti ei tegutse, on su arvuti suures ohus!” Ainuüksi juulis 2009 sai sellise teate 1,8 miljonit arvutikasutajat. Viirus jõudis arvutisse ka siis, kui pornovideo vaatamiseks installeeriti pisike “süütu” lisaprogrammike. Nakatunud arvuti, isegi kui see füüsiliselt kasvõi Austraalias asus, oli nüüd sisuliselt juba tartlaste teenistuses. Zadig: “Nakatunud arvutit kasutades külastasin ma Amazoni kodulehte ja märkasin, et teatud reklaamid on ära vahetatud. Bänner, mis seal tegelikult avalehel olema pidi, on eemaldatud ja asendatud teise reklaamiga, mis toob kaebealustele raha. Reklaamide vahetamise näiteid on mitmeid. Näiteks külastades nakatunud arvutiga 31. mail 2010 Wall Street Journali kodulehte, pidi seal all paremal nurgas olema American Expressi reklaam. Aga sama koha peal näidati hoopis Fashion Girl LA reklaami." Milliseid nutikaid raha teenimise skeeme Zadig veel avastas?