Chevrolet Aveo

Kui Aveo oleks raamat, käiks selle kohta lause "teine, parandatud ja ümbertöötatud trükk". Või isegi kolmas, sest "neiupõlves" tunti seda ka Daewoo Kalose nime all. Tavapärase iluravi asemel aga revideeriti väikeautot seekord põhjalikult.

Silma hakkab esmalt suur, uues firmastiilis radiaatorivõre. Millegipärast on see saanud väga sarnane Audi omaga. Võre üla- ja alaosa eraldav riba on Audil must, Chevyl aga kerevärvi. Võib kihla vedada, et lähitulevikus muutub selle mustaks värvimine populaarseks "tuuninguvõtteks".

Värske ilme sai ka armatuurlaud. Suurte ümmarguste näidikute mahalõigatud alaserv kuulub samuti firmastiili juurde.

Märksa olulisemaks uudiseks on uus säästumootor. Eelkäija kaheksa asemel on 1,2-liitrise jõuallika silindripeas nüüd kuusteist klappi. Tänu sellele (ning muudele moodsa mootoriehituse võtetele) kasvas võimsus ja kahanes kütusekulu.

Meie proovisõiduautoks sattus siiski 1,4-liitrine eksemplar. Erilise paindlikkusega see silma ei paista ja ärkab elule alles siis, kui kõvasti piitsa anda. Ent kui sellega ära harjuda, pole probleeme ka kiirteel 130 km/h kulgevas liiklusvoolus.

Väga hea mulje jättis veermiku kallal kordasaadetu. Ehkki väljas oli tosin soojakraadi ja Aveo veeres talverehvidel, kogesime harukordselt head teelpüsivust ja juhitavust.

Hinnaklassi ja meie ootuste piires, peaksin vist lisama. Igatahes on Aveo nüüd valgusaastate kaugusel kunagisest vedelalt õõtsuvast Kalosest, ja seda sõidumugavust ohvriks toomata.

Aveo kabiin ei kuulu kindlasti maailma avaraimate hulka, kuid võimaldab neljal täiskasvanul end üpris mugavalt tunda. Jääb aga saladuseks, miks liigitub Aveo kere luukpäraks, enam-vähem samasuguste proportsioonidega Opel Agila (vaata altpoolt) aga mahtuniversaaliks.

Minu suhteliselt kerekas kolleeg ja kaastestija märkis, et Aveos ta end ahistatuna ei tunne, aga Agilas on uks ja kaassõitja (s.t mina) kahtlaselt lähedal. Pärast esimest mägitee serpentiini (kus ta mulle peaaegu sülle pidi lendama) arvas ta veel, et istmed võiksid kurvis ikka mingit tuge pakkuda.

Corvette C6

Ultramoodsate paljuklapiliste ja stratosfäärini ulatuvate pööretega sportmootorite kõrval tundub Corvette'i V8 pärinevat kiviajast. Ainult kaks klappi silindri kohta ning tahhomeetriskaala punane piirkond algab juba 6500 pealt. Ent jänkidel on automootorite kohta ütlemine, mille kohaselt töömahu kuuptolle ei saa millegagi asendada. Välja arvatud suurema hulga kuuptollidega. Ja nii polegi imestada, et 2008. mudeliaasta C6 mootorit kasvatati 200 cm3 ehk umbes 12 kuuptolli võrra. Küll aga võib imestada, et small block järjekordse silindri läbimõõdu suurendamise välja kannatas.

Corvette'i 437 hobujõudu on muidugi tore arv, aga ei midagi erilist. Pöördemomendi 586 njuutonmeetrit räägivad juba hoopis teist juttu. Praktikas väljendub see nii, et käike pole eriti vaja vahetada. Seda enam, et manuaalkäigukasti lülitamistäpsus jätab soovida. Pots ja postivahe sobib liikumisviisi iseloomustuseks päris hästi.

Kui aga parem at pedaali kõvemini vajutada, näitab V8 oma jõudu ja iseloomu. Mida ka spidomeeter ei näitaks, Corvette on alati valmis veel kiiremini liikuma. Ja kes tava-Corvette'i lahjaks peab, sellele on olemas Z06 (512 hj) ja ZR1 (628 hj).

Aga räägime nüüd ka Corvette'i teisest, hästivarjatud poolest. Uskuge või mitte, aga ta on enam-vähem sama võimsast Audi R8st sada kilo kergem. Kütusekulu kohta ametlikud andmed puuduvad, mitteametlikud ütlevad 13 l / 100 km keskmiselt ja 9,1 maanteel.

Corvette'i tagaluugi alla jääv pakiruum pole just kõige parema kuju ja ligipääsuga, ent oma 634-liitrise mahuga ületab enamikku keskklassi sedaane. Ning - last but not least - C6 hind on selles liigas tõeline säästupakkumine.

Opel Agila

Agila nime tuletasid marketroidid ingliskeelsest sõnast agile - nobe, vilgas, väle. Eelmise põlvkonna Agila pälvis paraku välimuse ja kõlalise sarnasuse tõttu hoopis halvustava hüüdnime ugly - inetu, vastik.

Õnneks lendas kole kastikujuline disain ajaloo prügikasti, teise põlve Agila vormistati silmale märksa meeldivamalt. Õieti Opeli disaineritele suurt sõnaõigust ei jäetud, on ju Opel Agila tegelikult Suzuki Splashi teisend ja hakkab valmima Ungaris asuvas Suzuki tehases.

Aga piilume parem kesta alla. Väikesele pinnale (Agila on vaid 374 cm pikk ja 168 lai) mahutati ära viis istekohta ja pakiruum. Looduses mahub autosse neli täiskasvanut ja needki istuvad õlg vastu õlga. Tagaluugi avamisel näib pakiruum vaid kitsas pilu tagumise seljatoe ja luugi vahel. Tagaistmeid saab aga lihtsalt kokku klappida ja sellega moodustub tasase põhjaga kuupmeetrine lastiruum.

Sõiduomadustelt väärib Agila oma nime täielikult. 1,2-liitrine mootor aitab autot tõhusalt edasi, sest masin kaalub alla tonni. Kurvisõit pole laiuse/kõrguse veidra suhte tõttu Agila tugevaim külg, ent ümbermineku ohtu pole samuti karta. See-eest tagab kõrge isteasend hea väljavaate ning isegi automaatkäigukasti saab tellida. Kui lisada veel hea manööverdusvõime, koorubki välja ideaalilähedane linnasõiduk.

Pereauto mõõtu Agila siiski välja ei anna, teiseks autoks või üksiku inimese liiklusvahendiks sobib aga hästi. Ent sama rolli tahab täita ka Suzuki Splash ning kindlasti mitte halvemini.

Saab 9-3 Aero XWD

"Väike" Saab on nüüd olemas ka nelikveolisena.

Rootsi firma Haldex neljanda põlvkonna süsteem põhineb (nagu ka varasemad) mitmekettalistel arvutijuhtimisega märgsiduritel. Veojõudu jagatakse intelligentselt ümber mitte ainult esi- ja tagasilla vahel, vaid ka kahe tagaratta vahel ja parandatakse niiviisi juhitavust suure kiirusega tehtavatel manöövritel.

Nelikveo võlud tuleksid kõige paremini esile lahtisel teekattel, mida meie sõidumarsruut kahjuks ei sisaldanud. Kurvilistel mägiteedel näitas XWD end parimast küljest ning hoidis ära ebameeldivad üllatused ala- või ülejuhitavusega. Millegipärast haihtus stabiilsus laugetes kiirteekurvides jäljetult ning suuna hoidmiseks tuli pidevalt rooliga töötada.

Turbomootor annab Saabile hea dünaamika, kuid lausa karjub automaatkäigukasti järele.

Turboviite tõttu on linnaliikluses manuaalkastiga võimatu sujuvalt kulgeda. Kiita pole ka kütusekulu, meie ei näinud reisiarvutil kordagi väiksemat näitu kui 12,9 l / 100 km.

Ent mida tähendab XWD? Tundmatu arv vedavaid ra ttaid? X pidavat tulenema ingliskeelsest sõnast cross (risti) ja märkima elektroonilise nelikveo võimalusi veojõu jagamisel. Tegelikult pole x selles süsteemis sugugi ainuke muutuja. Nimelt ütleb ingliskeelne pressiteade, et tagasillale võib minna kuni 80% veojõust, saksakeelne aga lubab "peaaegu 100%". Tagarataste vahelise veojõu jagunemisega on veel segasemad lood: inglise keeles lubatakse parema haardumisega rattale kuni 50% maksimaalsest tagasillale jõudvast momendist, saksa keeles 80% ja itaalia keeles koguni 85%.

  Chevrolet Aveo 1.4 5d  Corvette C6 Coupé
 Opel Agila 1.2
 Saab 9-3 Aero XWD 
 Mootor
 R4 1399 cm3 V8 6162 cm3 R4 1242 cm3 V6 2792 cm3
 Võimsus
 101 hj 437 hj 86 hj 280 hj
 Tippkiirus
 176 km/h 306 km/h 175 km/h 250 km/h
 Aeg 0–100 km/h
 12,4 s 4,4 s 12,3 s 6,2 s
 Tühimass 1070 kg 1461 kg 995 kg pole teada
 Pikkus/teljevahe 3920/2480 mm 4435/2685 mm 3740/2360 mm
 pole teada
 Pakiruum 220–980 l 634 l 225–1050 l pole teada
 Kütusekulu (B) 6,0 l / 100 km pole teada 5,5 l / 100 km 10,7 l / 100 km
 CO2-pääst 142 g/km pole teada 131 g/km 254 g/km