20.03.2009, 00:00
Neli ust ja pagasnik
Just sellisena kujutab tõeline eestlane endale ette normaalset sõiduautot. Subaru tegigi “normaalse” Impreza.
Subaru Impreza on ühtede jaoks peaaegu jumalus, teised neavad teda
maapõhja kui rullnokkade riistapikendust. Võib siis ette kujutada
paadunud Impreza-kummardajate õudust, kui kolmanda põlve mudel
sai omale luukpärakere – nagu mingi “mõttetu
pereauto”. Mis siis, et sõiduomadused sellest tegelikult ainult
paranesid ja praktilist kasutusväärtustki tuli juurde. Imprezal oli
ju vale välimus.
Täiesti vale!
Õnneks
võtsid kõrgemad jõud hädasolijate palveid kuulda ja
saatsid neile nüüd “õige” Impreza.
Kolmanda põlvkonna mudeli, aga sedaankerega. Tegelikult eksisteeris
Impreza-sedaan ammu.
Subaru peamisel turul USAs on see hea
müügiartikkel. Nüüd sai lihtsalt euroversioon valmis.
Muide, Jaapanis müüakse ka esiveolist Imprezat. Õudne, eks
ole?
Kui päris täpne olla, kujutab Eestis pakutav versioon
üsna haruldast nähtust. Neljaukseline Impreza on müügil ka
mitmel pool mujal Euroopas, enamasti aga nõrgemate mootorite ja lahja
varustusega.
Meil seevastu tuuakse turule Impreza WRX 265. WRX
märgib kõiki lisasid ja turboga mootorit, arv 265
hobujõudude arvu. Teisisõnu on sedaankerega WRX oma
luukpäraga poolvennast 35 hobujõu võrra kangem. 16,5
sentimeetrit lisapikkust kasvatasid auto massi 15 kilo võrra.
Kiirusomaduste poolest on WRX 265-le raske midagi ette heita. Tehnoandmed
pakuvad maksimaalkiiruseks küll tagasihoidlikud 209 km/h, ent see
näib olevat poliitkorrektsusest tingitud „trükiviga“.
Reaalselt võiks tipptempo ulatuda pigem 230 km/h kanti. Seda enam, et
pikema tagaosaga sedaankere on aerodünaamika mõttes luukpärast
eelistatum. Muidugi, Eesti liiklusolusid arvestades on see arutlus
puhtteoreetiline.
Praktilises elus annavad hoopis rohkem tunda
Impreza võimed näidata ka halbades teeoludes head kiirust. Muidugi
seab füüsika siin omad piirid ja proovisõidu käigus ette
võetud trett jäärajale illustreeris seda suurepäraselt.
Kui libeda peal ikka pidamist pole, ei aita ka neli, kuus või kaheksa
vedavat ratast. Pigem tasub neliveo eelisena vaadelda fakti, et võrdse
kiiruse juures on ohutusvaru suurem.
Impreza teine eripära
nelikveo kõrval on boksermootor oma iseloomuliku podinaga. Tänu
heale mürasummutusele jääb see heli kabiinis sama hästi kui
kuulmata. Küll aga võidab üldine keskkond –
kaassõitjaga saab häält tõstmata vestelda ja
helisüsteemigi sihipäraselt kasutada. Tagaistet saab (nagu
luukpäralgi) kokku klappida ja suhteliselt tagasihoidlike
mõõtmetega pakiruumi avardada.
Pakiruumi luugiava ise
on kitsuks ja sealt sisse kiigates hakkab kohe silma, et tagarataste vedavaks
tegemine nõudis mahult matti. Progressist rääkides –
erinevalt eelmise põlve Imprezast katab pakiruumi luuki seestpoolt
polster. Kui nüüd kuidagi ka käepideme siseküljele
saaks…
Subaru Impreza WRX 265 | |
Mootor | B4 2457 cm3 |
Võimsus | 265 hj |
Tippkiirus | 209 km/h |
Aeg 0–100 km/h | 6,0 s |
Tühimass | Tühimass 1410 kg |
Pikkus/teljevahe | 4580/2620 mm |
Pakiruum | 320 l |
Kütusekulu (B) | 10,4 l / 100 km |
CO2-pääst | 247 g/km |
Hind alates | 419 900 kr |