KAS NII SOBIB? Neljaukselise Impreza sõiduomadused vastavad igati ootustele, aga välimus kipub tõsiusklikele Subaru-kummardajatele ikka hambusse jääma. Ray Põder
Subaru Impreza on ühtede jaoks peaaegu jumalus, teised neavad teda maapõhja kui rullnokkade riistapikendust. Võib siis ette kujutada paadunud Impreza-kummardajate õudust, kui kolmanda põlve mudel sai omale luukpärakere – nagu mingi “mõttetu pereauto”. Mis siis, et sõiduomadused sellest tegelikult ainult paranesid ja praktilist kasutusväärtustki tuli juurde. Imprezal oli ju vale välimus.


Täiesti vale!


Õnneks võtsid kõrgemad jõud hädasolijate palveid kuulda ja saatsid neile nüüd “õige” Impreza.


Kolmanda põlvkonna mudeli, aga sedaankerega. Tegelikult eksisteeris Impreza-sedaan ammu.


Subaru peamisel turul USAs on see hea müügiartikkel. Nüüd sai lihtsalt euroversioon valmis. Muide, Jaapanis müüakse ka esiveolist Imprezat. Õudne, eks ole?


Kui päris täpne olla, kujutab Eestis pakutav versioon üsna haruldast nähtust. Neljaukseline Impreza on müügil ka mitmel pool mujal Euroopas, enamasti aga nõrgemate mootorite ja lahja varustusega.


Meil seevastu tuuakse turule Impreza WRX 265. WRX märgib kõiki lisasid ja turboga mootorit, arv 265 hobujõudude arvu. Teisisõnu on sedaankerega WRX oma luukpäraga poolvennast 35 hobujõu võrra kangem. 16,5 sentimeetrit lisapikkust kasvatasid auto massi 15 kilo võrra.


Kiirusomaduste poolest on WRX 265-le raske midagi ette heita. Tehnoandmed pakuvad maksimaalkiiruseks küll tagasihoidlikud 209 km/h, ent see näib olevat poliitkorrektsusest tingitud „trükiviga“. Reaalselt võiks tipptempo ulatuda pigem 230 km/h kanti. Seda enam, et pikema tagaosaga sedaankere on aerodünaamika mõttes luukpärast eelistatum. Muidugi, Eesti liiklusolusid arvestades on see arutlus puhtteoreetiline.


Praktilises elus annavad hoopis rohkem tunda Impreza võimed näidata ka halbades teeoludes head kiirust. Muidugi seab füüsika siin omad piirid ja proovisõidu käigus ette võetud trett jäärajale illustreeris seda suurepäraselt. Kui libeda peal ikka pidamist pole, ei aita ka neli, kuus või kaheksa vedavat ratast. Pigem tasub neliveo eelisena vaadelda fakti, et võrdse kiiruse juures on ohutusvaru suurem.


Impreza teine eripära nelikveo kõrval on boksermootor oma iseloomuliku podinaga. Tänu heale mürasummutusele jääb see heli kabiinis sama hästi kui kuulmata. Küll aga võidab üldine keskkond – kaassõitjaga saab häält tõstmata vestelda ja helisüsteemigi sihipäraselt kasutada. Tagaistet saab (nagu luukpäralgi) kokku klappida ja suhteliselt tagasihoidlike mõõtmetega pakiruumi avardada.


Pakiruumi luugiava ise on kitsuks ja sealt sisse kiigates hakkab kohe silma, et tagarataste vedavaks tegemine nõudis mahult matti. Progressist rääkides – erinevalt eelmise põlve Imprezast katab pakiruumi luuki seestpoolt polster. Kui nüüd kuidagi ka käepideme siseküljele saaks…


 Subaru Impreza WRX 265
 Mootor B4 2457 cm3
 Võimsus
 265 hj
 Tippkiirus 209 km/h
 Aeg 0–100 km/h 
 6,0 s
 Tühimass Tühimass 1410 kg 
 Pikkus/teljevahe 4580/2620 mm
 Pakiruum 320 l
 Kütusekulu (B) 10,4 l / 100 km
 CO2-pääst 247 g/km
 Hind alates 419 900 kr