NOKIA
Sel suvel antakse Londonis stardipauk uuele mobiiliteenusele, kus kõned ja SMS-id on klientidele täiesti tasuta.

Ettevõtmise nimi on Blyk ning selle loojad on Nokia endine president Pekka Ala-Pietilä ning tema kunagine ülikoolikaaslane Antti Öhrling. Ent firmasse on kaasatud ka näiteks Soome ekspresidendi Martti Ahtisaari poeg Marko Ahtisaari, kes vastutab Blyki kaubamärgi ja disaini eest.

Blyki äriidee on maailmavallutuslikult uudne. Pakkuda klientidele täiesti tasuta mobiilikõnesid ja tekstisõnumite saatmist. Piiranguteta. Vastutasuks peavad kliendid aga “taluma” oma mobiilis nii-öelda kohustuslikku reklaami. Aga see reklaam on kitsalt neile kui sihtgrupile. Fookuses on tarbijaskond vanuses 16-24 aastat. Ehk kaubamärgitundlikud noored, kelle jaoks on Blyk täpselt see, mida nad vajavad: piiramatu võimalus telefoniga kõnelda ning sõnumeid saata, ilma et peaks muretsema hilisema telefoniarve pärast. Ning lisaboonusena otse neile suunatud reklaam, mille järgi nad kompanii väitel janunevad. Reklaamiandjatelt, kes on neile olulised. Seejuures saavad reklaamiandjad ka enda sõnumite mõju konkreetsetele Blyki klientidele reaalajas jälgida.

Blyki tehtud küsitluse kohaselt oleks 77 protsenti 16-24-aastastest valmis kohe sellist teenust kasutama hakkama. Sellised suured kaubamärgid nagu Coca-Cola, Buena Vista, L’Oreal Paris jt on juba teatanud, et saavad esimesteks Blyki reklaamiandjateks.

Alustatakse Suurbritanniast, sest tegemist on firma arvestuse kohaselt Euroopa suurima meediaturuga. Et teenusega võiks Blyk Soome ja Eestisse jõuda, Elisa juht Sami Seppänen ei usu. “Selline teenus pisikestel turgudel ei tööta,” märgib ta.