Suured kaupluseketid hoiavad piima hinda jõuga all umbes 50 eurosendil. See toob küll rahva poodi, aga kas see tuleb ostjale ikka kasuks? Kui maailmas kallineb nafta, tõuseb peagi kütusehind tanklas. Aga kui toorpiim on maailmaturul viimase aastaga ligi poole võrra kallinenud, maksab kilepiima liiter siinsetes kauplustes ikka ainult 50 senti. Maksis kevadel 2010 nii palju ja maksab ilmselt ka jõulude ajal 2011 ikka 50 senti. Kauplusekettidel eesotsas Prismaga on kindel usk, et odav piim toob kunded poodi. Piima hinna hoidmise nimel on nad valmis väga paljuks. Allan Abram töötab juba aastaid Prisma garderoobikaupade ostujuhi vastutusrikkas ametiss. Abram on näinud mitmesuguseid tarbijahullusi - kuidas külmade ilmadega kaob lettidelt soe pesu, kuidas naabersektsioonist haihtuvad lumelabidad jne. Aga tingel-tangel piima ümber teeb teda nõutuks. „Kõik räägivad piimast,“ ühmab Abram. „Aga kõik muu kallineb! Puuvilla hind on aastaga kasvanud 3-4 korda. Soovitan osta praegu hoopis sokke ja aluspükse, sest sügisel tõuseb nende hind hüppeliselt!“ Prisma turundusjuht Kadri Lainas kutsub mind piimakohvile. Mustika keskuse taga asuvs Prisma kontoris istuvad laua taga neli ostujuhti ja räägivad, kui raske on kaupmeeste elu: marginaalid kuivavad kokku, konkurents on ülitihe, kliendid on ääretult hinnatundlikud (sama näitab hiljutine toiduliidu uuring). Lainas ulatab nimekirja „kriitilistest hitt-toodetest“, mille hindu eri kettides prismakad iga päev teraselt jälgivad: hapukoor, kanamunad, kirde sai, kaerahelbed, odav õlu, pampersid jne. Kokku umbes 50 toodet, kilepiim nende hulgas. Nui neljaks peavad kõik need olema Prismas odavamad kui konkurentide juures. Ja selleks ollaks valmis neid kahjumiga müüma. „Jah, me tõesti müüme piima odavamalt kui ise sisse ostame,“ ei varja Lainas tõsiasja.

Avalehele
28 Kommentaari
Loe veel: