Laekunud ettepanekute põhjal valib hindamiskomisjon parima ja halvima õpiku-mõjutaja. “Üleskutse eesmärk on juhtida üldsuse ja õpikukirjutajate tähelepanu väärtustele, mida õppematerjalid varjatult edasi annavad. TÜ eetikakeskus tahab anda õpikukirjutajatele tagasisidet ja ärgitada lapsevanemaid rohkem oma laste õppetööst huvituma. Auhinnatakse nii väljavalitavate õppematerjalide autoreid kui nende esitajaid,” ütleb TÜ eetikakeskuse projektijuht Nelli Jung.

Terava pilguga tasuks uurida, milliseid väärtushinnanguid õppematerjalis otseselt väljendatakse ja millised on seal varjatud kujul. Kas õppematerjal toetab kodanikujulgust või silmakirjalikkust?

Kas see soodustab loovust või valmisvastuste päheõppimist? Kas see annab ruumi mitmesugustele maailmavaadetele või toetab üht kindlat? Kas see aitab õpilastel luua seost aineteadmiste ja enda elu vahel?

Huvilised peaksid laste õpikutest-töövihikutest leidma kohad, kus vaimu suunatakse, on need siis tekstülesannetes, illustratsioonides, keelekasutuses või hoopiski alateemade valikus, kordamisküsimustes vms.

Ettepanekute esitamise tähtaeg on 1. oktoober, täpsemat infot leiab eetikaveebist www.eetika.ee.