Ford püüab Citroëni

Just asfaldirallid andsid Citroënile põhjust muretsemiseks. Grönholm pole seni asfaldilt ainsatki võitu saanud, kuid Kataloonias ja Korsikal andis Loebile – "sünnipärasele" asfaldispetsile – tõsise lahingu. Prantslane jäi küll peale, ent soomlase eneseusk tõusis taevavõlvini: "Ükskord ma võidan teda ka asfaldil!"

Grönholmi lubadust tuleb võtta tõsiselt. Ford Focuse 2006. aasta versioon on nii õnnestunud, et isegi Mikko Hirvonen paistab sellega sõites nagu tõeline meister. Üksikuid pisipuudusi siiski esineb. Kataloonias elas meeskond läbi piinlikke hetki, kui mõlemal autol korraga kadus turborõhk. See-eest pidi Grönholm hiljem täiega pingutama ja kõik nägid, milleks ta on Focusega võimeline. Lisaks on Xsara WRC põhimõtteliselt juba kuus aastat vana. Töökindluselt kõigile eeskuju, kuid lisakiirust sealt enam välja ei võlu. Focus seevastu tegi esmastardi alles mullu sügisel ja temas leidub ressurssi veel hulgi. Eelkäijast erinevalt püsib auto seni ka hästi koos.

Ilmselt saabub hooaja teisel poolel hetk, kui Focus Xsarast selgelt kiiremaks muutub. Loeb illusioone ei tee: "Praegu saavutatud punktiedu võib hooaja lõpul otsustada."

Ka Citroëni leeris käib töö täie hooga. Tuleval aastal lüüakse kaasa taas ehtsa tehasemeeskonnana ja uue autoga. Hetkel loodetakse C4 WRC starti tuua hooaja viimastel etappidel.

Tänavust niigi kehva konkurentsi muudab veelgi hõredamaks Subaru fiasko. Mehhiko kruusalt tõi Petter Solberg teise koha, rohkemat ei võimaldanud lagunenud roolivõimendi. Lisaks oldi hädas üleliia kuluvate rehvidega. Asfaldil osutusid Pirellid katastroofiliselt kehvaks – tehase-Subarud kaotasid selgelt ka parematele erasõitjatele ja mahtusid napilt esikaheksasse. Kalendrisse jäänud 11 etapist sõidetakse asfaldil vaid üks, seega nii hulle esitusi ehk enam ei tule. Teisalt on selge, et rehvid pole Impreza WRC 2006 ainus probleem.

Kuidas edasi?

Tulevat hooaega alustatakse tavapäraselt jaanuaris Monte Carlos, kuid maailmameister selgub juba maikuus kaheksa või üheksa osavõistluse järel. Järgmine ralli toimub alles augustis ja on juba 2008. (õigemini 2007.–2008.) hooaja avaetapiks. Edaspidi hakkabki MM toimuma kahel kalendriaastal süsteemis sügis-kevad.

Põhjust pole raske leida. Enamik mootorispordivõistlusi toimub põhjapoolkeral ja sooja ilmaga. Järelikult peetakse suurem jagu võidusõite maha poole aasta jooksul maist oktoobrini ja mootorispordisõbrad on sel ajal oma huvidega üsna koormatud. Pole ju harvad juhud, kui kaht-kolme taevakanalit omades võib kogu nädalavahetuse teleekraani ees mootorisporti nautides mööda saata.

Rallisõitu ilm ei sega, otse vastupidi. Uus süsteem annab võimaluse lülitada kalendrisse ka teine (või isegi kolmas?) talveralli. Talvisel ajal on ka televaatajate huvi eeldatavalt suurem. Igal juhul pannakse kalendrimuutusele suuri lootusi. Etappide arvu vaevalt suurendatakse, ehkki uusi huvilisi leidub (Iirimaa, Norra, Portugal). Järelikult peab mõni vanadest olijatest lahkuma. Kõige kehvemas seisus näib olevat Saksamaa ralli (ohtlik rada, sponsorite huvipuudus). Pidevate turvaprobleemide tõttu on kriitikat pälvinud ka Monte Carlo ralli, pealegi peetakse Prantsusmaal ka teine MM-etapp. Samuti pole osavõtjad erilises vaimustuses Türgi ja Küprose rallist.

Kes aga üldse osalevad? Citroëni naasmine võistlejaterivi ei pikenda, küll aga lisab kvaliteeti. Seevastu Suzuki liitumine "suurte poistega" on sarja tulevikku arvestades väga väärtuslik – ehk võtavad teisedki tuld?

Uusi tulijaid vajatakse hädasti. Hulga mulluste tehaseautode vabanemine võimaldas tänavu osalejate arvu kasvatada. Ent paari aastaga sõidetakse need masinad ribadeks ja teist "odavat väljamüüki" niipea vaevalt toimub.

Ehk on lahendus Super 2000 klass? Ühesuguste osade (näiteks käigukast) kasutamine aitab kulusid kontrolli all hoida, kaheliitrine turbota mootor, nelivedu ja väike kaal peaksid tagama mõistliku kiiruse. Igatahes Fiat Punto Abarth S2000 näitas oma esimesel asfaldirallil Itaalias kõigile N-rühma autodele tagatulesid.

MMi seis

Sõitjad

1.

Loeb (Citroen)

46

2.

Grönholm (Ford)

35

3.

Sordo (Citroen)

20

4.

Stohl (Peugeot)

13

5.

P. Solberg (Subaru)

10

6.

Bengue (Peugeot)

9

Tootjad

1.

Kronos (Citroen)

59

2.

Ford

56

3.

Subaru

38

4.

OMV Peugeot Norway

21

5.

Red Bull (Škoda)

11

6.

Stobart (Ford)

10