"Ma võtsin lihtsalt vales kohas ja valel ajal raha," leiab 27aastane naine pettunult. "Selle asja klaarimine on kestnud varsti pool aastat. Mind on jooksutatud Lätist Eestisse ja tagasi. No täitsa lõpp - mitte keegi ei aita!"

Viimases hädas pöördus ta Ekspressi poole.

Häda on selles, et 100 latti ehk 2235 krooni, mis automaat tol saatuslikul päeval Riia kesklinnas justkui talle väljastas, jäid naise sõnul tegelikult saamata. Juhtumit kontrollinud Swedbank väidab vastupidist. "Automaat töötas tol päeval tõrgeteta ning raha on välja võetud ettenähtud 30 sekundi jooksul," kinnitab panga jurist Raili Kaul.

Süütute silmade eest topeltraha

Vastuoluline vahejuhtum toimus Riia kesklinnas, Swedbanki Rudolfsi filiaali kõrval. Tiidemanni sõnul tahtis ta võtta automaadist küünematerjalide ostuks 100 latti, kuid kaart tagastati ja ekraanile ilmus teade - tehing ebaõnnestus. Et eestlanna teada oli kontol raha piisavalt, proovis ta paar korda veel ja lõi siis käega.

Panga logifailid näitavad aga midagi muud. "Ta sai raha kätte. Samuti said oma raha probleemideta kätte nii eelmine kui järgmine klient," selgitab Swedbanki jurist.

Kui Tiidemann samal õhtul netipanka vaatas, avastas ta üllatusega, et 100 latti on siiski tema arvel broneeritud, nagu oleks ta raha kätte saanud. Eestlanna tormas veel enne tööpäeva lõppu kohalikku filiaali asja klaarima.

"Teller helistas kuskile ja talle öeldi, et rahaautomaat on tõesti rikkis," räägib Tiidemann.

Raha tagasisaamiseks soovitasid lätlased ühendust võtta Swedbank Eestiga, mille klient Tiidemann on. Naine helistas kohe panga infonumbrile 6310310.

 "Järgmiseks hommikuks oli broneering tühistatud ja arvasin, et kõik on korras," räägib Tiidemann. "Ma veel kiitsin - issand, nii kiire töö!"

Järgmisel päeval võttis ta 100 latti viperusteta automaadist välja ja luges loo lõppenuks.

Aga ta rõõmustas liiga vara. Kaks päeva hiljem oli summa pangaarvel jälle broneeritud! Swedbanki sõnul võtab tehinguinfo Tallinna jõudmine rahvusvahelisi kanaleid pidi halvemal juhul isegi mitu päeva, mistõttu tullakse välismaal viibivale hädas kliendile üldjuhul vastu ja tühistatakse tehing ainult tema väidete alusel.

Seekord näitasid Swedbanki saabunud andmed, et raha võeti 29. juulil Tiidemanni kontolt reaalselt välja. Pank rõhutab, et asja kontrolliti korduvalt. "Lätist saabunud vastuse kohaselt on sularahaautomaadi poolt raha väljastatud ja sularaha ülejääki automaadi kassas polnud," teatab jurist Kaul.

Ehk panga seisukohast kukkus välja nii, et küünetehnik sai Riias automaadist kätte topeltsumma 200 latti.

Nüüd tekkis uus probleem. Kuna Tiidemanni Swedbanki arvel oligi vaid saja lati jagu raha, siis läks konto miinusesse ja iga uue laekumise arvelt kustutab pank seda võlga. "See on veel nõmedam ja solvavam, et sinna arvele tuleb mul lapsetoetus ja selle on nad 300 krooni kaupa ära võtnud," nendib Tiidemann, kes Swedbankis rohkem oma raha ei hoia. 

Loe täispikka versiooni Eesti Ekspressi paberlehest