TRANSPORT maksis rongipileti ja kuus õlut:
Möödunud aasta teatrifestivali jaoks oli vaja sellist ratast, millel saaks peal istuda kolm inimest – et festivalil oli osalejaid kõigist Balti riikidest, pidid avamisel sellega sõitma eestlane, lätlane ja leedulane, sümboolselt ühes suunas.
Nii et ratta tegemine oli loominguline tellimustö ö.
Üks ratta autoreid Erko Valk: “Keevitasime selle kolmest rattast kokku, siis ma võtsin selle õlale ja transportisin seda oma rattaga. Kosmose kino juures suutis politsei veel mulle märkuse teha, et kuidas ma sellist asja transpordin niimoodi?! Päris suur ju ikkagi! Aga ma olen harjunud rattaga asju vedama.”
Kui sõiduriist valmis sai, selgus, et isetehtud ratas kaldub kogu aeg paremale. “Tagumised peavad oma keha vasakule kallutama, nad ei tohi mingit initsiatiivi võtta! Tehases tehtud tandemid on ikka kõvasti stabiilsemad.”
Ratas otsustati Tartusse toimetada rongiga. Erko sõitis koos ratta teise autori, kanepikasvataja Eduga Balti jaama. “See oli äärmiselt naljakas. Me ei saanud seda alguses kuidagi vagunisse – ei mahtunud uksest sisse!” Lõpuks, kui ratas oli vagunisse saadud, rääkisid Erko ja Edu ära ühed noored, kellele maksti uunikumi valvamise eest kuus õlut, mis osutuski lõpuks oluliseks osaks kogu ratta tellijani toimetamise hinnast – sellele lisandus vaid rattapilet rongis. 
Trindem-ratta autorite sekka kuulub veel sepp Mart. (NB! Ratta autorid ei ole pildil olevad poisid!)

 
Kõik kohad olid kuldsed: Katrina valis poest sellise ratta (maksis 700 krooni), mis oli tema arvates kõige ägedama raamiga ja millel pole käike. “Mägiratastega on ju nii ebamugav sõita! Ma vahetasin veel väliskummi ja sisekummi ära. Kui me ratast korterikaaslasega värvima hakkasime, siis oli õues veel külm, nii et me tegime seda köögis. Pärast oli kogu korter värvi täis! Nina ja silmad ka – kõik olid kuldsed! Pärast arutasime korterinaaber Hediga, et me vist poleks ikka tohtinud toas värvida!”
Katrina sõidab oma rattaga ka talvel. Siis paneb ta sadulale geelsoojendusega mütsi peale, nii püsib tagumik soojas.

Auto või jalgratas: See on kahekoha­line ratas. Noh, peaaegu nagu auto. Mootorit ei ole, rool on. Presentkattest katus käib ära nagu kabrioletil. Kuido Musteni nõukaaja lõpul ehitatud ratta väntamissüsteem on nagu tavalisel jalgrattal.
Sellele saab panna kaht sorti järelkäru – üks on telgiga ja teine on tavaline. Et matkakraam ikka kõik kaasa saaks. Sulgpallireketid, telgid, termosed ja muud värgid. 
“Autos” on sees söögilaud, mis tuleb välja “armatuurlaua” alt, selle metalljalg tuleb toetada vastu maad.

Draakon-signaal: Tundub sõbralik. Kõige hullemal juhul piiksub natuke.

Itimeeste bluetooth- stereosüsteem: Kui rattaga linnas sõites võib kõrvaklappidest muusika kuulamine ohtlik olla, siis saab oma lemmiklugusid ka kõlaritest kuulata. Hangi endale bluetooth-kõlarid, ühenda süsteem oma telefoniga, mis mängib raadiot või mp3-sid. Kinnita kõlarid ratta külge, pane muusika mängima ja sõida aga! Kõlarisse on sisse ehitatud ka mikrofon, nii et süsteem toimib ka hands-free’na.

Heegelda sadulamüts: See on nagu teekannumütsidega. Suvaline hall vildist teekannumüts on jama. Vanaema värviline tikitud, heegeldatud või punutud variant on aga silmale väga ilus vaadata! 
 

Osale suurel tuunitud jalgrataste konkursil!
Eesti Ekspress kuulutab välja jalgrataste tuunimise võistluse. Konkursile on oodatud kõik isetehtud, kaunistatud, üles putitatud, ühesõnaga – tuunitud vändad. Väikest spikrit vaata kõrvalt.
Konkursil osalemiseks saada foto rattast ekspress@ekspress.ee märgusõnaga “Jalgratas” või kiri toimetuse aadressil Narva mnt 11e, 10151, Tallinn.
Juurde tuleb lisada täisnimi, oma kontaktandmed ning üks põhjus, miks on tegemist tõeliselt väärtusliku ning eripärase jalgrattaga.
Vingeimad ja nutikusega hiilgavad rattad avaldame Ekspressi koduleheküljel www.ekspress.ee, rataste omanikud saavad premeeritud.
Parimatest parimale auhind – iga tõelise ratturi unistus!