Ma olin talle just ostnud Hello Kitty öösärgi, Hello Kitty rahakoti ja Hello Kitty üllatusmuna, kuid sellest jäi nähtavasti väheseks. Sel kaubamärgil on lastele mingi müstiline mõju. Ta trügib sisse aknast ja uksest. Ning sellele rünnakule tuleb vastu seista. Aitab sellest nunnust kiisust! Ehkki tuleb tunnistada, et ta on tõesti armas.

“Nõus,” ütleb tuttav lapsevanem, kelle kuueaastane tütar on samuti Hello Kittyst pimestatud. Tüdruku isa hankis hiljuti lastele mõeldud Hello Kitty sülearvuti ning nüüd ei taha tüdruk millestki muust enam kuuldagi.

Kolmas tuttav räägib, et pooltel tema tütre lasteaiakaaslastel on Hello Kitty riided. Tüdruk nõudvat, et isa-ema tallegi Soomest Hello Kitty rõivaid ostaksid. Korra sai selga T-särgi, nüüd nõuab jopet, sukkpükse, kampsunit ja muud.

Eestlaste hulgas popp H&M-i pood on lähim, kust leiab korralikuma valiku Hello Kitty riideid. Eestisse pole kiisu rõivad veel õieti jõudnudki, kuid meie Hello Kitty ametlik müüja, firma A&T Trading peab selleks plaani.

Ärimees Tiit Luidele kuuluv A&T on Eesti firma, kellel on leping Hello Kitty brändi omaniku Sanrioga. A&T avas esimese Hello Kitty brändipoe Eestis mullu kevadel ning nüüd töötavad need juba neljas kaubanduskeskuses: Tallinnas Ülemistes, Virus, Kristiines ja Tartu Lõunakeskuses.

Letid on lookas kõikvõimalikust Hello Kitty nännist. Alates pliiatsitest, nukkudest ja piparkoogivormidest, lõpetades ehete, kellade ja muude aksessuaaridega. Poe pärliks peetakse 1799 krooni maksvat Swarovsky kristallidega Hello Kitty käekella, mis on välja pandud lukustatud klaaskappi.

Nendest kauplustest lapsed naljalt niisama mööda ei jaluta. Kaupluseketi juhataja Annika Nielson ütleb, et teinekord tuleb vanematel hüsteeriliselt nutvaid lapsi poest minema tirida. Kuid poest leiavad endale kraami ka täiskasvanud naised. “Nad käivad siin koos lastega ning ostavad nii lapsele kui ka endale,” räägib Nielson.

Esimese Hello Kitty poe otsa sattusin juhuslikult möödunud aastal Roomas. Toona mõtlesin, et mu tütar saaks siin ilmselt šoki – riiulid maast laeni Hello Kittysid täis! Hiljem kuulsin, et Jaapanis olevat lausa Hello Kitty kaubamajad, lõbustuspargid ja filmistuudiod.

Kaubamärgi omanikfirma Sanrio hoiab Euroopas teadlikult madalamat profiili, et säilitada Hello Kitty eksklusiivsus. Seetõttu on Eestis Hello Kitty tooted märksa kallimad kui näiteks USAs. “Tahtsime Hello Kitty poe Eestis avada juba 2007. aastal, kuid kaubanduskeskustel polnud sellesse tegelaskujusse usku ning me ei saanud pinda,” räägib Nielson. “Hiljem, kui masu rendipinnad tühjaks tegi, pöördusid keskused juba üksteise järel meie poole.”

Lapsed ei oska kuidagi seletada, miks nad Hello Kittyt armastavad. Üks kooliõpilane ütleb, et “Barbie on suurte rindade ja pikkade jalgadega nukk. Aga Hello Kitty on armas kiisuke.”

Teine noorem tüdruk lisab, et tegelikult talle Hello Kitty ei meeldigi. Kuid miks ta siis seda tahab? “Sest ta on ilus!”/p>

Hello Kitty nimelise hulluse lasi maailma juba 1970ndatel lahti jaapanlane Shintaro Tsuji, kes tähistab tänavu 83. sünnipäeva. Ta hakkas firma Sanrio alt disainima erinevaid karaktereid, mis võiksid olla meeldivad kingitused.

Nüüd on Sanrio üleilmne ettevõte, mis korjab litsentside müügist igal aastal kokku hulga raha. Ainuüksi Hello Kitty toob aastas sisse üle miljardi dollari!

Sanrio disainib, reklaamib ja turustab Hello Kitty, Kuromi, My Melody, Cinamorolli, Chococati, Keroppi, Pochacco kaubamärgi tooteid ning tal on juba üle 3000 frantsiisikaupluse.

Nielsoni jutust jääb kõlama, et kultusliku kaubamärgi promo Eestis alles algab. Tänavu kevadel plaanivat Tartu ööklubi Atlantis spetsiaalset Hello Kitty lastediskot. Samuti on maaletoojal kavas Rootsist kohale tuua “elav” Hello Kitty ning hiljemalt sügiseks tuua oma poodidesse rikkalikud Hello Kitty riietekollektsioonid – sukad, sokid,dressid, retuusid, joped jpm.

Oh õudust...