Põrnika konstrueerimist alustas Ferdinand Porsche juba 1934. aastal, kuid natsirežiimi ajal tootmiseni ei jõutudki. Esimesed 55 seeriaautot valmisid 1945. aasta detsembris Saksamaal Wolfsburgis. Briti okupatsioonivõimud andsid hiljem loa 20 000 auto valmistamiseks, see arv sai täis vähem kui kahe aastaga. Miljones Põrnikas monteeriti Wolfsburgis 8. augustil 1955 ning selleks ajaks oli see muutunud Wirtschaftswunderi sümboliks.

Kui Põrnikas nädala pärast lõplikult ajalooks saab, ulatub valminud autode arv 21 529 464ni. Kokku pandud on neid kahekümnes riigis, ligi pooled Põrnikad leidsid omaniku Ameerika mandril. On saatuse iroonia, et pärast Teise maailmasõja lõppu Wolfsburgi tehast inspekteerimas käinud Fordi insenerid ei pidanud selle taastamist mõttekaks.