GateMe ekspress.ee

GateMe puhul torkab ebahariliku nüansina silma, et firma investorite ringist leiab vana kooli metsatöösturid Aivar Berzini ja Toomas Uripea.

Tallinna teaduspargis Tehnopol sündinud GateMe on loonud promootoritele ja ööklubidele kliendi- ja listihalduse ning lauabroneeringute tarkvara, mis mõeldud lihtsustama muusika- ja meelelahutusürituste korraldajate – põhiliselt ööklubide ja lounge’ide – elu. Selle asemel, et panna külalisi vanamoeliselt pastakaga kirja paberile, võimaldab GateMe meelelahutusasutustel oma kundede üle arvet pidada näiteks tahvelarvutis.

Nüüd on firma jõudnud punkti, kus toode on valmis ja välisturgude uksed vaja lahti murda! Just see GateMe asutajatest vendadel Janar ja Ivar Merilol kavas ongi. Sihikule on võetud Suurbritannia.

Viimasel ajal lendavad Merilod aina sagedamini Londonisse, et seal GateMe briti müügimeeskond tööle panna. Eesmärk on leida riburadapidi uusi kliente, milleks tuleb investeerida palju aega ja raha. Suurbritannias on Merilotele teadaolevalt ligi seitse tuhat klubi, mis võiks GateMe’d kasutada.

Praegused paarkümmend maksvat klienti – nende hulgas ööklubid Eestist (Hollywood, Venus, Rock Cafe, Sugar jpt), Londonist (Egg, Proud, Camden), Miamist ja Lätist – tasuvad GateMe’le tarkvara eest igaüks ligi sada eurot kuus. Kokku on firmal registreeritud kasutajaid (klubisid) ligi nelisada – nüüd on plaan kõik maksvateks kundedeks “konverteerida” ning kuutasu tõsta.

“Alguses pakkusime Eestis toodet täiesti tasuta,” räägib Ivar Merilo. “Ent siis küsisime endalt: kas teeme õiget ja head asja? Teeme. Aga miks seda siis tasuta ära anname? Kui kliendid on rahul, siis nad ka maksavad.” Janar Merilo lisab, et firma üks esimesi õppetunde oligi see, et oma toodet alahinnati. “Kui klient seda kasutab, on seda talle järelikult vaja.”

Alguses võimaldas GateMe vaid listihaldust – ööklubidel puudus ülevaade, mis seltskond neid külastas ja kes olid regulaarsed kunded. GateMe’ga sai luua klientide andmebaasi, mis asus seni vaid paberil. See aitas infot levitada ja personaalseid pakkumisi teha. Klubikülastajate peamine põhjus GateMe kasutamiseks oli aga võimalus end klubi ukse taha eelisjärjekorda registreerida ning pangalingi kaudu kohe sissepääs osta. Hiljem lisandusid muud teenused, nt laua broneerimine, mida saab teha ka Facebookis.

Et tegu pole lihtsalt ühe järjekordse IT-maailma konveierilt tulnud tarkvarajubinaga, näitab asjaolu, et hiljuti võitis GateMe maineka Londoni ettevõtluskonkursi “Seedcamp”, millega kaasnes muu hulgas positiivne meediakära, investorite huvi ning hulk idufirmale vajalikke asju: Facebooki reklaam, juriidilised teenused, serveriruum jms. Õigupoolest oli GateMe üks võitja neljasaja kandidaadi seast! See andis Janar Merilo sõnul firmale omamoodi kvaliteedimärgi,
mis tähendab, et neid on tunnustatud.

GateMe-sarnast tarkvara saab müüa otse, n-ö kliendi ukselt kliendi uksele, või usaldada, et sõna liigub ise õigetes seltskondades.

Esimene variant on väga kallis ja aeganõudev, teise puhul tuleb suhelda õigete inimestega.

GateMe üritab kanda kinnitada ka USAs, firma tarkvara on kasutusel näiteks Miamis. Kuid üldiselt on USAs äri ehitada kallis, samuti on seal palju konkurente. Euroopas aga vendade kinnitusel GateMe’l tugevaid konkurente polegi.

“Seal on meil tunduvalt odavam ja mõistlikum toimetada,” sõnab Janar Merilo. Nagu öeldud, ehitab GateMe praegu müügimeeskonda Suurbritannias. Selleks on kavas kaasata investorite raha ning leida tööle head, “klubindust” mõistvad inimesed. Janar Merilo lisab naljaga pooleks, et Londoni tiimi koostades tehakse panus kenadele tüdrukutele, sest “selles sektoris lihtsalt peab seksapiilne olema”!

“Meie suurim väljakutse on müük, müük ja veel kord müük. Kui me ei müü, pole meil midagi,” tunnistab Janar Merilo. “Müüa tuleb end kõigile: investoritele, klientidele, töötajatele, partneritele. Kogu aeg...”