19.12.2008, 00:00
Radikaalselt uus kaamera
Panasonicu uus kaamera Lumix DMC-G1 näeb välja ja tundub käes kui digitaalne peegelkaamera, kuid sellel puudub peegel sootuks, mis võimaldab kaameral olla päris pisikene.
Just nii on, et Panasonic, kellel puudub ka peegelkaamerate tootmise
pärand, on võtnud ette julge sammu luua digitaalne fotoaparaat,
millel on vahetatavad objektiivid ja SLRde sarnane pildiotsija, kuid mis ei
kasuta otse objektiivist prisma ja peegli abil suunatud valgust, et fotograaf
näeks, mida ta pildistab.
See on päris radikaalne
nüke, kuid peamise eelisena annabki see võimaluse muuta kaamera
palju väiksemaks, sest optiline süsteem, mis valgust pildiotsijasse
suunab, võtab kaamera sees kole palju ruumi.
Digitaalne pildiotsija polegi nii hull
Esimene
küsimus, mis fotohuvilistel ilmselt tekib, on see, kas digitaalne
pildiotsija on ka midagi väärt. G1 kerge katsetamise järel pean
tõdema, et asi pole väga hull. 1,4-megapiksline lahutus
võimaldab üsna edukalt hinnata, milline 12,1-megapiksline
lõpptulemus jääb.
Tegelikult tähendab
digitaalne lahendus ka seda, et kaamera kujuga saab tunduvalt rohkem
mängida, kuid Panasonic otsustas väidetavalt selle vastu, kartes
potentsiaalseid ostjaid kaotada. Inimestel on ju komme asjadega harjuda ja uut
võõrastada – seega näeb uudne kaamera vanamoeline
välja.
Kaamera kasutab optika ja sensori jaoks uut Micro Four
Thirds süsteemi, mis tähendab muuseas, et optika fookuskauguse
kordaja võrreldes 35 mm optikaga on 2. Näiteks 300 mm 4/3 optika
fookuskaugus tähendab 35 mm maailmas 600 mm fookuskaugust.
Micro Four Thirds süsteemi sensor kasutab pildi jaoks külgede suhet
4 : 3, mis on tavaline kompaktkaamerate puhul, kuid erineb tavaliste
digitaalpeegelkaamerate 3 : 2 formaadist, mis on pärand 35 mm filmi
ajastust. Siinkohal on muidugi huvitav teada, et kaamera seljal asuva
pöördekraani külgede suhe on siiski 3 : 2.
Pöördekraan on kaameral 3tolline ja see lülitatakse
vaikesättena automaatselt välja, kui kaamera pildistamiseks silme
ette tõsta. Peegli puudumine tähendab ka seda, et
pöördekraani kasutamisega pildistades pole teravustamisviivitust,
mida võib kohata LiveView’d võimaldavatel
peegelkaameratel.
Kaamera käsitsemine tundus katsetamisel
üllatavalt mugav, erinevalt näiteks Olympuse E-410 ja E-420
mudelitest, mida ei hoita käes, vaid näppude vahel just suure
käepideme puudumise tõttu.
Kogu pere
kaamera
Panasonic on suutnud G1st teha kaamera, mis on
üsna kasutajasõbralik lihtsurelikule, kuid pakub võimalusi
ka entusiastile, kes ei lepi vaid automaatrežiimidega.
Näiteks
on sel olemas särikahvliga pildistamine ja võimalus valida, kas
välk käivitatakse säri alguses või lõpus. Sellised
lisad võimaldavad G1 kasutada juba üsna erinevatest loomingulistest
tungidest lähtuvalt. Samas on kaameral palju režiime ja eelseadeid eri
tingimustes pildistamiseks nendele, kes fotograafiast suurt midagi ei tea.
Nende režiimide leidmine pole teab mis keeruline – need paiknevad
sarnaselt kompaktkaameraga LCD-l kuvatavas menüüs ja kaamera peal
oleval režiiminupul. G1ga pildistamise ajal ongi segane tunne, et see on
natukene nagu kompaktkaamera ja natukene nagu digipeegel, kuid tulemus ei ole
halb.
Kokkuvõttes võib öelda, et 10 990 krooni
maksva kaamera peamine võlu on väiksed mõõtmed ja
kompaktkaameraga sarnane kasutuslihtsus ning üllatavalt suur
funktsionaalsus.