20.02.2009, 00:00
Radisson SAS keeldus kodututega toitu jagamast
Läinud nädala neljapäeval korraldas rahvusvaheline firma
Pedersen ja Partners Radisson SASi konverentstsikeskuses kliendiürituse,
kuhu oli lisaks ruumidele hotellilt tellitud ka toitlustus.
Kolmekäigulise eine raames maitsti näiteks sinihallitusjuustu- ja
spinati-quiche’i, ürdi-seenerisotot ning praetud seafileed
ratatouille ja roseepipra kastmega, marineeritud lõhet
tilli-sipinatikastmega, praetud ahvenat küüslaugu- ja
ürdikoorikuga. Ent rikkalikku lauda ei suudetud kuidagi lagedaks
süüa ning banketi lõpuks oli selge – umbes kolmveerand
tellitud heast ja värskest toidust jääb järele.
Pedersen ja Partnersi piirkondlik juht Daniel Eichhorn palus
neljatärnihotellil saata ülejäänud road Tallinna
kodututele, nõustudes tasuma ka transpordi eest. Rootsis, kust Eichhorn
pärit, olevat selline praktika laialt levinud nii ettevõtete kui ka
diplomaatilise korpuse seas. Suur oli mehe hämming, kui konverentsikeskuse
teenindajad teatasid, et “Radisson SAS saadab toitu ainult
loomaaeda”. Et see olevat nende poliitika ja neil on loomaaiaga tehtud ka
vastav leping.
Suuremat vaidlust küsimus siiski ei tekitanud.
Heast-paremast lookas lauad – toite ja jooke sai tellitud kokku 25 000
krooni eest – jäid üritusest maha. Eichhorn kinnitab, et
arusaamatusest hoolimata pole tal Radisson SASile etteheiteid. Juhtunust
teada sai Ekspress kolmandate allikate kaudu.
“Mina ei
ole kuulnud, et keegi meile toiduülejääke saadaks,”
ütleb Tallinna loomaaia direktor Mati Kaal. “Mingit valmistoitu,
milles on soolad ja vürtsid, me kindlasti ei kasuta – see peab olema
mingi hämamine. Kui keegi kuivanud saiasid saadaks, siis võib-olla
veel, aga toidujääke – kindlasti mitte!”
Ka
kinnitab Kaal, et loomaaial ja Radissonil pole sõlmitud mingeid
kokkuleppeid.
Tallinna Radisson SASi müügi- ja
turundusdirektor Bastian Gaerner teatab juhtunust kuuldes, et on
“šokeeritud” ja lubab asja uurida. Seejärel helistab
toimetusse aga Radisson SASi peadirektor Olivier Rochefort, öeldes, et
kodututele toiduülejääkide jagamine oleks äärmiselt
ebahügieeniline ning seda tehes tabaks hotelli kindlasti
sanitaarnõuete mittejärgmisest tulenev rahatrahv. Rochefort lisab,
et hotell on alates 2003. aastast varustanud loomaaeda saia, leiva ja
maitsestamata makaronidega, millel loomaaia esindaja käivat järel
kaks kuni kolm korda nädalas.