Šõu oli tehniliselt igati okei, kuid tiimi esipiloot Fernando Alonso tundus liiga tõsine ja mõtlik. Isegi juba hommikul, enne üritust munakujulises tugitoolis lesides.

Renault on küll tiim, millega Alonso tuli kaks korda maailmameistriks, kuid meeskonna mullune hooaeg kukkus läbi. Ja nii ta rääkiski, et uus auto pole veel piisavalt kiire ja mullune elu McLarenis polnud sugugi nii kehv, nagu meedia seda kujutab.

Lõpuks oli Alonso lausa tülpinud, sest pidi andma kahe tunni jooksul neli pressikonverentsi kolmes keeles. Tema ja ajakirjanike parve vahele oli tõmmatud lai kummipael ning selle kõrval valvasid teraselt kaks riidekapi mõõtu turvameest.

Teine sõitja Nelsinho Piquet säras elevusest nagu uustulnukad ikka.

Ainus tõsiselt lõbus tegelane oli tiimipealik Flavio Briatore, kes oma teksti poolest võiks vabalt olla Mart Juure kaaslane "Ärapanijas".

Briatore avaldas arvamust, et McLaren ja Ferrari on teistest meeskonda­dest ees, kuid edasi tuleb kõva rebimine. Muuhulgas jagas ta kiidusõnu ka Heikki Kovalaineni aadressil, kelle hiljuti lahti lasi ja kes nüüd sõidab Alonso asemel McLarenis.

Kui laval räägiti investeerimisest ja kuludest, tõmbas naerusuine Briatore vaikselt sõrmega üle kõri... Ka hiljem väiksema auditooriumi ees kordas ta sõnumit, et vormel-1 puhul ei tasu rääkida rahast ja kokkuhoiust, sest rahvas ootab paremat meelelahutust.

Tegelikult oli aga see esitlus suures osas just raha peale üles ehitatud.

Sport on oluline, aga papp on põhiline
Esimese tegelasena ei kutsutud lavale mitte publikumagnet Alonso, vaid loomulikult Carlos Ghosn, Renault' kompanii president. Ka tema üritas nalja teha stiilis "Briatore ütles, et möödunud aasta kolmas koht MM-sarjas oli "häving" ja see tähendab, et tänavu saab meil ainult paremini minna", aga välja kukkus see suht nadilt. Ghosn kõndis ringi uhkelt nagu Gallia kukk, kusjuures pidevalt end kontollides, et kas ikka näeb piisavalt väärikas välja.

Kohe pärast vormel-1 auto näitamist viis Ghosn piloodid kõrvalsaali linnaauto Twingo uue sportliku versiooni esitlusele. Alonso on ju kontserni üks kõrgema palgaga töötajaid, teda peab sellise meediamassi juures kindlasti reklaamiks hästi ära kasutama.

Ka F-1 esitluse puhuks türkitud brošüür algab Ghosni ärimeheliku pöördumisega. "Vormel-1 on Renault' üleilmse äristrateegia keskne sammas," seletab ta. "Edu vormel-ühes näitab, et me suudame pakkuda võimsust, usaldusväärsust ja innovatsiooni."

ING näitab altminekut võiduna
Järgnev sõnavõtt on Michel Tilmantilt - mehelt, keda ei tunne ilmselt isegi kõige paadunumad vormelifännid, kuigi ta poseeris koos meeskonnaga grupipildil.
Tilmant töötab Hollandi panga ING tegevjuhina. Meeskonna nimigi on ju ametlikult ING Renault F1 Team. "Intensiivse uuringuga leidsime, et vormel-1 on ainus sponsorlusplatvorm, mis võiks pakkuda meile potentsiaali jõuda üleilmse publikuni neljas maailmajaos," teatab ta.

ING on kõva firma. Tema sponsorsummasid küttisid nii McLaren kui ka Ferrari. Kuid hollandlased valisid Renault. Paraku oli see õnnetu otsus: kolme aasta pikkune rahastamisleping algas mullu, kui tiimist lahkus superstaar Alonso ning auto tase lubas võistelda kolmanda stardirea, mitte esikoha nimel.

Sellegipoolest väidab ING, et jäi rahule. 32 riigis ja 16 000 inimese seas tehtud küsitlus näitas, et panka on vormel-1 sponsorina tähele pannud iga neljas inimene.
Ürituselt lahkudes mõtlesin ühele vanale artiklile, kus Eddie Jordan rääkis, et esitles oma meeskonda ajakirjanikele garaažinurgas, toolidki olid kokku laenatud. Ja kunagi pandi Tyrrelle kokku lihtsalt kuuris ... Ajad olid tollal teised.

FIA ähvardab rassistlikke hispaanlasi
Reedel, kui mina Helsingis korraks lennukiga lumevangi jäin, kimas Alonso juba uue masinaga mööda Barcelona ringrada. Ta saavutas paremuselt teise aja - jäi 0,6 sekundiga alla oma mullusele meeskonnakaaslasele ja peamisele rivaalile Lewis Hamiltonile.

Laupäeval oli Alonso kuues ja Hamilton kolmas ning pühapäeval said nad vastavalt viienda ja kolmanda aja.

Kuid need testid lähevad ajalukku, sest vormel-ühte jõudis rassism. Hispaania fännide meelest eelistas McLaren mullu Hamiltoni Alonsole ja see ei meeldinud neile. Seekord Barcelonas pilluti McLareni boksi poole prügi ning tribüünidelt kostitati tumedanahalist Hamiltoni hõigetega puto negro (kuradi neeger) ja negro de mierda (sitane must).

Rahvusvaheline autoliit FIA ähvardas pühapäeval, et sellise käitumise jätkumise korral kasutab ta sanktsioone. Konkreetsest karistusest liidu esindaja juttu ei teinud, kuid autospordiringkondades räägitakse, et halvimal juhul võib Barcelona jääda ilma GP-sõidu korraldamise õigusest.

FIA ei salli rassiliste, usuliste ega poliitiliste väljaastumiste toomist võidusõitu. Kui tunamullu andis Istanbulis võidukarika üle Põhja-Küprose presidendina esitletud Mehmet Ali Talat (aga seda riiki on tunnustanud maailmas ainult Türgi), karistas FIA türklasi viie miljoni dollari suuruse trahviga.

Ka Asmer näitab altminekut võiduna
Laupäeval sai selgeks ka eestlasi juba paar kuud erutanud küsimus: kellest saab BMW Sauberi meeskonna kolmas piloot?

Nüüd on vastus teada: tiim palkas Christian Klieni, varem Jaguaris ja Red Bullis võistelnud austerlase.

Ja sama kohta ihalenud eestlane ­Marko Asmer seletas ühtäkki Eesti avalikkusele, et testsõitja koht polegi nii hea. Näiteks SL Õhtulehes rääkis ta: "Saanuks ma kolmandaks piloodiks, pidanuks kõigil vormel-1 võidusõitudel kohal viibima, kuid rooli ma vaevalt pääsenuks. Mul polnuks võimalus sõita ühtki sarja tõsiselt. Arutasime BMW Sauberi rahvaga ja leidsime, et minu arengu seisukohalt on võidu sõitmine ääretult oluline. Tänu Klienile saan seda teha."

BMW annab siiski tööd ka Asmerile. Ta võeti meeskonna neljandaks sõitjaks ehk nn noorkatsetajaks.

Tänavune hooaeg vormel-ühes tuleb väga põnev, sest üht kindlat favoriiti ei ole. Ja eestlaste huvi selle ala vastu peaks ainult kasvama, sest Asmer on otsapidi sarjas sees. Ta on kihutanud end päris tõsiseks tegijaks.

Konkurent: Asmer on kõva tegija

  • Renault F1 tiimi testsõitja Romain Grosjean ütles Ekspressile, et eestlaste lemmik Marko Asmer on väga hea sõitja. "Võistlesime mullu Macaus temaga päris ägedalt," märkis ta.
  • Grosjean võitis mullu vormel-3 sarjas Euroopa meistrivõistlused, Asmer Briti omad. Kaht sarja võrreldes arvas Grosjean, et eurosari on tasemelt tugevam.
  • Briti sarja mullustest sõitjatest pääses vormel-ühte testijaks vaid Asmer, eurosarjast aga lisaks Grosjeanile ka Sebastien Buemi (Red Bull), Nico Hülken­berg (Williams) ja Kamui Kobayashi (Toyota).