Sinise ja punasega tähistatud alale on Vopak E.O.S. algatanud detailplaneeringu. Punane ala on mõeldud vangla parklaks. Vangla territooriumi läbib naftatoru, mis tuleb ümber tõsta. Odavaim variant maksab 49 miljonit krooni. Maa alla metroo moodi tunneli tegemine maksnuks 130 miljonit krooni. Tallinna-Narva maantee ­ääres asub ­Maardu kaubajaam. See on alatasa naftaronge täis. Uus vangla asuks kaubajaama ohutsoonis. (Allikad: RKAS, Vopak E.O.S., Justiitsministeerium, vangla.ee.)
100 000 kuupmeetri suurune tsistern on nii suur, et sinna mahuks peaaegu terve Olümpia hotell. Aastal 2006 tahab Vene naftatransiidiga tegelev Vopak E.O.S. rajada Maardu ja Iru vahel asuvasse naftabaasi koguni kaks nii suurt hiigelmahutit. Ootamatult tekib aga takistus: kõrvalkrunte omav riik ei anna naftapüttidele kooskõlastust. Või õigemini, on valmis andma küll, aga... Ei, seekord ei küsi ametnikud meelehead. Nad tahavad teha kaupa. Pakuvad kooskõlastust juhul, kui E.O.S. kiidab vastutasuks heaks justiitsministeeriumi plaani ehitada naftabaasi kõrvale 1500 vangile mõeldud Tallinna türm. Ärimeestele ei meeldi selline surve, aga uusi mahuteid on tarvis... 30. oktoobril 2007 kirjutab asekantsler Priit Kama alla paberile, millega justiitsministeerium loobub vastuseisust Vana-Narva mnt 27a ehk hiidmahutite detailplaneeringule. Täpselt samal päeval viseerivad E.O.S-i juhatuse liikmed Anatoli Burnosov ja ja Boriss Akulenko teise paberi, millega E.O.S. nõustub Vana-Narva mnt 13 ehk uue vangla detailplaneeringuga. Siit saab alguse viimase aja üks suuremaid tülisid riigi ja eraettevõtte vahel. Justiitminister Rein Lang ei tagane tolligi, Vopak E.O.S.i juht Arnout Lugtmeijer samuti. Miks?
Avalehele
54 Kommentaari
Loe veel: