Firma Luise Süda, mida Nakashid rahastavad, tahab Luise tänavale püsti panna tagasihoidliku viiekorruselise kortermaja, mille detailplaneering on menetlemisel. Kui palju sinna investeeritakse, ei oska Nakashite asju Eestis ajav advokaat Margus Mugu öelda.


“Võib-olla nad ei tea seda ka ise. Ja polegi vahet. 20, 40 või 100 miljonit krooni, see pole raha, mida nad peaksid kusagilt otsima – see on neil alati olemas!” ütleb ta.


Varemgi on Shaul ja Steven Nakash tasahilju Tallinna kinnisvaraturul toimetanud, omanud kortereid ja maatükki Kadriorus. Möödunud aastal tegid nad koos oma äripartneritega 673 miljoni kroonise ostupakkumise 15-le SEB Panga kinnistule, kuid pank läks tehingusse konkurentidega.


Miks aga pakub selline väike projekt nagu üks kortermaja huvi juudiperekonnale, kellele kuulub tuntud kaubamärke Tommy Hilfiger, U.S. Polo Assn, ­BlueStar, Earl Jean jt tootev teksatööstus nimega Jordache, koos tehastega Jordaanias, Kenyas, Mehhikos, Marokos ning Mauritiuse ja Madagaskari saartel.


Lisaks sadade korruste viisi pilvelõhkujaid USAs New Yorgis, Chicagos, Bostonis, kaubanduskeskused Philadelphias ja mujalgi, kuurortlinn Kinnereti järve ääres, hotellid ja kuurordid Floridas, New Jerseys ning Iisraelis, seitse restorani New Yorgis, neli lennufirmat ja isegi oliiviõli- ja tomatipastatööstused. Mugu ütleb, et Nakashid lihtsalt otsivad erinevaid võimalusi investeerimiseks. Perekonnale tutvustas Eestit siin rohkem tegutsenud Uriel Ben-Hanan, kes võitis Nakashite usalduse.


Eestisse satuvad Nakashid üliharva. “See äri siin on nii väike, et sellise kaliibriga tegelastel ei tasu Eestisse tulek ära,” märgib Mugu. Selle asemel veedavad Nakashid aega ilusate naiste käevangus. Jordache’i kaubamärke on reklaaminud nii näitlejatar Elizabeth Hurley, supermodell Heidi Klum kui ka sarjast “Seks ja linn” tuntud Kristin Davis.