Rooste läheb SASile kalliks maksma
9. septembril SASi lennukiga Ålborgis toimunud
hädamaandumise (pildil) põhjustas ilmselt läbiroostetanud
telikudetail, selgub Taani lennuõnnetuste uurimiskomisjoni esialgsetest
järeldustest. Lennumasina rajalt väljasõitmisel ja osalisel
purunemisel sai viga viis reisijat ning kolm ööpäeva hiljem
hädamaandus teine telikuprobleemidega SASi Dash 8-Q400 analoogsetel
asjaoludel Leedus.
Lennukitootja Bombardier oli soovitanud oma
klientidel telikuid põhjalikumalt inspekteerida alles pärast
15 000 lennutsüklit. Pärast õnnetusi on SAS Dash 8-Q400
lennukite kasutamise teadmata ajani peatanud.
Katrin
Luhaäär SASi Eesti esindusest lausus, et firma annab oma parima,
loomaks “ajutist sõiduplaani, mis avaldaks klientide
reisiplaanidele vähimat võimalikku negatiivset mõju”.
Luhaääre sõnul liisitakse sellel eesmärgil
lennukeid teistelt firmadelt ning annulleeritakse kõik SASi lennud
London City lennujaama ja Sondre Stromfjordi - Kangerlussuaqi
Gröönimaal. Ka neid vabanenud lennukeid kasutatakse marsruutidel, kus
varem lendasid Dashi propellerlennukid.
Reisijad, kelle reisiplaanid
on häiritud ärajäänud lendude tõttu, saavad
Luhaääre sõnul muuta lennukuupäeva reisikuupäevaga
kuni 31. detsembrini 2007. Soovijatele vormistatakse piletite tagastus.