Saksamaa algatab kampaaniatesarja, et parandada oma imagot välismaalaste silmis. Plaanis on asendada laialt levinud natsistereotüübid vabameelse ja isegi erootilise kuvandiga saksa rahvast ja keelest. Sellisele tegevusele andis oma tõuke ka Itaalia ekspeaministri Silvio Berlusconi mõtteavaldus, kus ta võrdles üht saksa poliitikut koonduslaagri valvuriga.

Londonis, sealses Goethe instituudis korraldati ajurünnak Saksa uue brändi leidmiseks. Konverentsi juhi Ulrich Sackeri sõnul jõuti ühisele arvamusele, et Saksa brändi muutmine on raske, sest paljud assotsiatsioonid on inimestes sügavalt juurdunud. “Kuid me otsustasime, et tuleb hakata rõhutama Saksa elu selliseid aspekte, mis on seni tagaplaanil olnud. Rohkem tähelepanu peaks juhtima hedonistlikule tänavatantsupeole Love Parade, faktile, et meil on lühikesed tööpäevad ja pikimad puhkuseajad Euroopas.” Saksamaale püütakse tähelepanu tõmmata ka selliste staaride nagu supermodell Claudia Schifferi, jalgpallur Jürgen Klinsmanni ja endise tipptennisisti Boris Beckeri saksa päritolule viidates.

Ekspertide hinnangul on Saksa imagot kõige raskem muuta inglaste silmis. Briti televisioon näitab sageli dokfilme natsidest ja holokaustist, need teemad on olulisel kohal ka sealsete koolide ajalooprogrammis. Prantslased suhtuvad sakslastesse tolerantsemalt, seal sujub üritus tõenäoliselt ladusamalt.