Selle “mütsi” nimi on Ühinenud Ajalehed, enam kui 100 miljoni kroonise käibega suurkirjastaja, millest kolmandik kuulub Pressinvestile ning kaks kolmandikku Schibstedi siinsele tütarfirmale Eesti Meedia.


Seni olid jõuvahekorrad Pressinvesti ja Eesti Meedia vahel leheti erinevad. Kui näiteks Sakalas ja Virumaa Teatajas jaotus osalus enam-vähem pooleks, siis Valgamaalast ja Pärnu Postimeest kontrollis täielikult Eesti Meedia.


Eesti Meedia juhatuse esimehe Mart Kadastiku sõnul tagab ühe firma alla koondumine efektiivsema majandamise ja kulude kokkuhoiu. “Ajalehtede seisukohast ei muutu midagi, aga ühise ettevõttega saame luua paremini sünergiat ja käivitada uusi projekte,” ütleb ta.


Margus Metsa sõnul jagati Ühinenud Ajalehtedes osalused ära maakonnalehtede seniste osaluste ning nende käibe- ja kasuminumbrite põhjal. Ühise katusfirma kaudu on tema hinnangul võimalik äri oluliselt laiendada, sest seni oli lehtedel üksi raske uusi projekte ette võtta.


Kadastik ja Mets peavad oluliseks maakonnalehtede veebiväljaannete arendust. Mets vihjab ka ühele uuele salapärasele projektile nimega 24, mis hakkab tõenäoliselt olema tasuta ajaleht tiraažiga üle 100 000 eksemplari.