30 meetrit pikk ja 122 tonni kaaluv kahemastiline kaljas Iris hakkab peremehe esialgsete plaanide kohaselt juba septembris Tallinna lahel seilama. Enne on vaja reisijateveoluba saada ja muu paberimajandus korda ajada. "Kuid 3-4 aastaga tahan laeva sellisesse konditsiooni viia, et sellega võiks kasvõi ümber maailma sõita," ütles Haldre.

Praegu tegeldakse laeva välimuse autentseks muutmisega ning viimase paarikümne aasta jooksul lisatud kaasaegsete detailide likvideerimisega. Eesmärgiks on 20-30ndate aastatele tüüpilise kaljasega identse välimuse saavutamine. Malli võtab laeva reeder Haldre joonistelt ja vanadest raamatutest. Vanad raamatud ei ole eeskujuks ainuüksi laeva välimuse kujundamisel. "Hiljaaegu tõlkisin 1841. aastal välja antud Laevapere käitumisjuhised ja selgus, et juhised on täiesti sobilikud ka tänapäeval kasutamiseks, välja arvatud ehk karistuste osa" rääkis Haldre.

Veeteede ameti eeskirjad näevad ette, et sedasorti laeva meeskonnas peab lisaks kaptenile olema mehaanik ja vähemalt neli madrust. "Kihnu Jõnn sai samasuguse laeva juhtimisega hakkama kolme mehega, aga tol ajal olid ju laevad puust ja mehed rauast. Nüüd on üldiselt vastupidi, nii et meil läheb kuut madrust tarvis."