KES VASTUTAB? Teletornist köiellaskumise käigus viga saanud võisid ilmselt eeldada, et tegu on riske sisaldava ettevõtmisega, kuid teoreetiline alus enamikuks kahjutasunõueteks tekib täiesti rutiinse argielu käigus. Foto: Roman Baranov

Tartumaal 5. juulil toimunud batuudiõnnetus on lähedaste jaoks ilmselt liiga värske tragöödia, et tunda midagi peale määratu kurbuse. Kuid on loogiline oletada, et advokaatide ringis on juba mõeldud sellelegi, milline võiks batuudi rentijate vastutus olla kahju hüvitamist reguleeriva võlaõigusseaduse valguses.

Suundugem korraks Lõuna-Eestist Lõuna-Euroopasse. Mõni päev enne seda, kui Tõrvandis tuulepuhang täispuhutud hüppelossi koos sellel mänginud lastega lendu viis, tegi Saksa lennukompanii Lufthansa teatavaks, kui suure valuraha kontsern plaanib maksta inimestele, kelle lähedased Lufthansa tüttarettevõtte Germanwings lennul 4U 9525 oma elu kaotasid (mäletatavasti rammis vaimuhaige piloot Andres Lubitz 25. märtsil reisijaid täis Airbus 320ga Prantsuse Alpides mäekülge). Lufthansa ettepanek oli 25 000 eurot iga hukkunu kohta, millele lisanduks veel 10 000 eurot igale ohvrite lähedastele sugulasele “mittemateriaalse” kahju eest.

Avalehele
37 Kommentaari