2005. aasta sügisest, kui eBay ostis Skype'i 2,6 miljardi dollari eest, on tehnoloogiaajakirjanikud põnevusega oodanud, mismoodi eBay selle hiigelsumma tagasi teenib. Siiamaani valitseb vaikus, kui välja arvata see, et eBay oksjonitel on müüja saanud kontaktidesse lisada ka võimaluse ostjatel tema Skype'i kontole helistada.

Kas tõesti läks ost luhta? Ekspress uuris Skype Eesti tegevjuhilt Sten Tamkivilt, mis on peale suurtehingut muutunud.

Tamkivi ütleb, et tegelikult kuluaarides töö käib, kõik võtab lihtsalt aega. On ju ostutehingust möödas kõigest aasta. Ta toob näitena valmis tehtud asjadest sellesama eBay oksjonisüsteemi. "Skype-kontaktiga oksjonitel on olnud lõpphind kõrgem," põhjendab ta, miks maailma suurima oksjonisaidi kasutajad Skype'i ja eBay koostööst võidavad.

Kuid plaane on veelgi.

Nii võib Skype tulevikus hakata pakkuma väikest konkurentsi pankadele. Uue teenusega võidakse ehmatada finantsasutusi, kes koorivad rahvusvahelistelt rahaülekannetelt rammusa teenustasu. Nimelt kavatseb Skype lisada oma võimaluste paketile ka raha saatmise. "Näiteks USA emigrandid, kes kodustele helistavad, tahaksid ehk neile ka raha saata. Siis saab seda otse Skype'ist teha," kirjeldab Tamkivi uusi horisonte, kuhu kavatsetakse liikuda. Skype ise pangaks ei hakka, kuid eBay omanduses olev internetis maksmist võimaldav Paypal juba eksisteerib ja seda saab raha liigutamisel edukalt kasutada.

Üks plaan, millest saab juba rääkida, on eBayga koos veel - hakata müüma nn telefonireklaame. Sel juhul võib kohata veebilehtedel reklaamilinke, millel klõpsates toimub Skype-kõne kuulutuse avaldajale, mitte ei avane temaatiline veebileht nagu täna. Kõne eest maksab reklaamija. eBayl on selleks juba lepingudki sõlmitud - Yahoo ja Google'iga.