Kuna Regio võib oma klientide nimesid avalikustada vaid nende eriloal, ei saa firma juht Teet Jagomägi koostööd Sudaani võimudega Ekspressile kinnitada. Seda enam, et tegu on riigikaitselise küsimusega. Jagomägi lausub vaid, et firma on sedalaadi "tööriista" müünud mitmesse riiki.

"Me ise oleme nalja teinud, et meie süsteemiga jälgivad kristlased muhameedlasi ja muhameedlased kristlasi, aga tegelikult on targem selliste klientide tegevusse mitte liiga palju oma nina toppida," ütleb Jagomägi. "Samal põhjusel oleme vait kui sukk, kui meie käest küsitakse, et kus me aitame terroriste küttida."

Isikute jälgimine ja nende kõnede pealtkuulamine on maailmas tavaline. Levinumad on siiski "leia lähim sõber" või "leia lähim restoran" tüüpi asukohateenused. Samuti tööliste jälgimise teenus, mida kasutavad kullerfirmad, kõikvõimalikud montöörid, hooldajad ja vedude pakkujad.

Geoinfosüsteemide poolest üle ilma tuntud Tartu firma on tänu 2001. aastal Ericssoniga sõlmitud lepingule saanud teisigi põnevaid kliente. Regio mobiiliteenuste arendusjuht Gerri Kodres ütleb, et toimib põhimõte: Ericsson "avab ukse" ja Regio müüb kohalikule operaatorile oma tooted.

Nii on Tartus valminud ka näiteks "pereleidja" (FamilyFinder) teenused Ukraina (operaator Kyivstar) ja Türgi mobiilikasutajatele. Nende kaudu on isa ja ema informeeritud oma lapse asukohast, sest lapse telefon positsioneeritakse mobiilselt.

"Kui laps läheb turvalisest tsoonist kodu-kool välja, saab vanem SMSiga või e-postiga hoiatussõnumi. Samuti saab lapse asukohta kaardilt jälgida," räägib Kodres. Ukrainas ja Türgis kasutab Regio teenust tervelt 50 000 perekonda.

Eestis arendatud teenuseid pakutakse ka Mehhikos (operaator Telcell) ja ­Saudi Araabias (operaator Etisalat).

Argentinas jm pakuvad mobiilioperaatorid oma ­kundedele aga Regio toodetud tööliste jälgimise teenust. Klientide hulgas on palju väiksemaid firmasid, kes ei jaksa oma autodesse soetada GPS-süsteemi, kuid tahaksid töötajate liikumist mobiiltelefoni kaudu jälgida.

Kodrese sõnul jõudis Regio hiljuti ühe tõeliselt võimsa verstapostini - nüüd elab firma mobiilioperaatoritest klientide levialas enam kui 200 miljonit inimest! See arv kasvab pööraselt - 100 miljonit sai täis alles aasta tagasi!

"Jah, välisturgudel pole meil küll kusagilt näha tagasilööke," möönab Kodres. Põhjus lihtne: firma keskendub kiiresti arenevatele mobiiliturgudele, kus väljastatud SIM-kaartide arv küündib vaid 30-50 protsendini elanike arvust. Lääne-Euroopas on see näitaja juba ammu üle 100 protsendi.