Alguses rabasid poes vaid Luik ja Kuusing kahekesi. Kuigi tulihingelised surfarid võivad siingi aasta läbi lainetes möllata, pole Eesti siiski surfimaa. Seepärast tekkis Kuusingul kuldaväärt idee hakata lisaks purjelaudadele kauplema ka jalgratastega. Tee eestlaste südameisse oligi valla. Hawaii Express laienes pauguga üle Eesti, möödunud talvel kasvas haru ka Lätisse. Tänaseks on kahe töötajaga alustanud firmas üle 80 palgalise.

"Meie hea leid oli see, et hakkasime kauplema Scotti jalgratastega," ütleb Luik. 1995. aastal tunti Scotti firmat maailmas peamiselt mäesuusakeppide ning -prillide tootjana. Tänaseks on Scott aga murdnud rattaturu tippu nii meil kui mujal. "Meil jätkus oidu rahvast harida. Me ei müünud mitte rauda kilohinnaga, vaid rattasõidust tulenevaid positiivseid emotsioone."

Emotsioone - nii positiivseid kui ka negatiivseid - tekitas eestlastes ka paljapepuliste tüdrukutega Hawaii Expressi reklaamplakat Pirita teel. "Eks meie endagi firma jagunes kaheks," meenutab Luik naerdes. "Aga kokkuvõttes lõi see pepureklaam meile ikkagi positiivse maine. 80-95 protsendil juhtudest teevad meie poodides ostuotsuse mehed ning millist normaalset meest jätab selline reklaam külmaks?" Luige sõnul püüab Hawaii Express igal aastal üllatada mõne uue turundusnipiga.

"Ilmselt üks meie edu aluseid on see, et meie missioon pole kunagi olnud raha teenida, vaid pakkuda inimestele ideid ja võimalusi oma elu huvitavamaks muuta," usub Luik.

Kuigi tänaseks on suurem mägirattabuum Eestis vaibunud, ostetakse neid endiselt kõige rohkem. Populaarsust on võitnud ka hübriidrattad, linnasõidu ratastel pole siinsetes oludes veel piisavalt turgu. 

Mis saab siis, kui kõik eestlased on endale ratta ostnud? Mis on järgmine suur hitt, mida müüma hakata?

"See on miljoni dollari küsimus! Kui seda teaks, siis oleks väga kõva vend. Eks me siin nuputame, jälgime maailma trende."

Uus kuum asi on Luige sõnul lohesurf – sõit laual, mille ette on rakendatud suur tuulelohe.