Niisugust reklaamlauset näen aga esimest korda. Seni reklaamiti Tallinna ikka kui keskaegset pealinna (inglise keeles Medieval Capital).

Ka lause “Linnaõhk teeb vabaks” seostub keskaegse linnaõiguse ning asjaoluga, et aasta aega linnamüüride vahel elanud pärisorjuse eest plehku pannud maainimene sai vabaks meheks. Kuid tänapäeval seostub Tallinna õhk tohutu tolmu, heitgaaside ja muu ahistavaga. Mis vabadusest sa siin räägid.

Mida linnavalitsus kaubamärgiga peale hakata kavatseb, ei osatud mulle öelda. Raepressi toimetaja Kristel Peikel kuulis sellest näiteks esimest korda ja arvas, et lause võiks olla seotud mingi keskkonnaüritusega.

Ühel spikrite ja koolikirjanditega kaupleval internetileheküljel on kirjand pealkirjaga “Linnaõhk teeb vabaks” muide täiesti tasuta saadaval. Samas küsitakse näiteks kirjandi “Konkurents teeb tugevaks” eest 40 krooni. Linnaõhk ei ole isegi õpilaste seas konkurentsivõimeline.