Stigoga pole vaja seista ummikutes ega otsida parkimiskohta. See sõidab puhtalt elektri jõul ja laadida saab seda tavalisest elektripistikust. Kui sõita 12–13 kilomeetrit päevas, mis on keskmine linnas liikleja distants, kulub Stigo ülalpidamiseks vaid poolteist eurosenti! Võrr ise maksab 2370 eurot.

Stigo tegevjuht Rando Pikner ütleb, et firma on saanud positiivset tagasisidet autosuvilate ja jahtide kasutajatelt, kellel on sageli vaja läbida uutes kohtades lühikesi distantse, samas mahutada sõiduk väikesesse panipaika. Stigo vastu tunnevad huvi ka haiglad, ülikoolid, lennujaamad, kus võrr võiks sisesõitudeks rakendust leida.

Stigo väljatöötamiseks kulus viis aastat. EAS on Stigo arendust ja eksporti toetanud kokku enam kui 210 000 euroga. Sel nädalal esitletava sõiduki disaini ja konstruktsiooni autor on disainer Matti Õunapuu.

Hannes Tamjärv ütleb, et tema jaoks on Stigo tunde-, mitte rahalise kasumi ootuse investeering. “Püsti seistes võtab Stigo vähem ruumi kui inimene ise. Elektrirattaid on lõputult, aga ükski teine ei käi nii kokku,” räägib Tamjärv Ekspressile. “Olen ise suurima heameelega esimeste Stigo kasutajate hulgas ja tean veel vähemalt sadat sõpra, kes seda kasutaksid. Kui Tallinna linnas liiklusturvalisus natuke paraneks, sõidaksin linnakontorisse suurema autoga, mille pagasnikus on Stigo. Lõunal või kontoris teises kvartalis käiksin mopeediga. Veel parem oleks sõita hommikul pikem ots kontorisse trammiga ja väiksemad otsad linnas Stigoga.”

2015. aastal loodab ettevõte toota juba 8000 e-võrri. Peamine on Tamjärve hinnangul veenda tarbijaid selles, et Stigo keskmisest kõrgem hind on õigustatud, sest see on tuhandete teiste e-rataste kõrval moodsale linnainimesele kõige mugavam kasutada.