19.09.2008, 00:00
Toyota insener suri ületöötamise tagajärjel
Jaapani tööinspektsioon leidis pika juurdluse järel, et 2006.
aasta jaanuaris südamerikke tõttu surnud 45aastane Toyota insener
langes ületöötamise ohvriks. Mehe nime hoitakse saladuses, kuid
ta töötas Toyota Camry hübriidversiooni (pildil)
juhtivinsenerina. Kahel viimasel surmaeelsel kuul oli ta perekonna andmetel
teinud kokku 160 ületundi, töötades ka öösiti ja
nädalavahetustel ning käies komandeeringutes. Surm tabas meest vaid
päev enne seda, kui ta pidi sõitma Detroiti autonäitusele
hübriid-Camry esmaesitlusele.
Tööinspektsiooni otsus
tähendab, et inseneri perekonnale makstakse välja kindlustuspoliisiga
ettenähtud summad. Toyota teatas oma avalduses, et avaldab kaastunnet
lahkunu omastele ja kavatseb tulevikus oma töötajate tervist paremini
jälgida. Ka 2002. aastal suri üks 30aastane Toyota insener
ületöötamise tagajärjel ning kohus otsustas, et tema lesk
peab saama riigilt toitjakaotuspensioni.
Jaapanis on
“vabatahtlik” ületunnitöö laialtlevinud tava. Surm
ületöötamise tagajärjel (jaapani keeles karoshi) pole
samuti haruldus. 2007. aastal registreeris tervishoiuministeerium 142
karoshi’t, kuid juhtumite tegelik hulk arvatakse küündivat
tuhandetesse.