Tuunitud jalgrataste konkurss: kolmekad on moes!
Kaspar Jancise mootoriga ratas
Tallinlane
Kaspar jätab koos kahe sõbra Riho Leppiku ja Kristjan Sisaga
ehitatud ratta lõpuks emale, kes sellega Hiiumaal sõitma hakkab.
Ratta mootor oli algselt ratastooli elektrimootor, mille Kaspar sai USAst,
aku ning viis käiku.
“Kui lähed mäest üles,
paned nupust mootori tööle, mäest alla sõites pole seda
isegi vaja,” seletab kunstnikust rattaomanik, kes on ratast sõbra
kuuris juba kolm kuud ehitanud.
“Eks see ole natuke kilplase
värk ka,” naerab Kaspar oma rattaehituse üle. Kontvänt on
kokku keevitatud Chopperi ja Desna ratastest, sel on isegi kohver istme taga
asjade paigutamiseks. Kaspar on jätnud rattale ka bensiinimootori peale
panemise võimaluse ning sõidukit on veel tarvis
värvida. “See on praegu nagu machoratas!” leiab rattaomanik ja
tõmbab ära raami pulgale sõbra
kleebitud viinapudeli sildi.
Täiskasvanute
kolmekas
Tallinlane Siim Sipsaka ehitas “suurte inimeste
kolmeka” mõttega tuua jalgrattaga sõitmise juurde rohkem
mugavust. Siimu arvates on sellega ideaalne minna metsa loodust nautima.
“Ja samal ajal, kui veered vaikselt mööda metsateed,
võid teha fotosid, ilma et peaksid kartma ümberkukkumist. See on
lihtsasti juhitav, pilkupüüdev ja teist sellist poest ei leia.
Mõnes mõttes on huvitav vaadata, kuidas teised inimesed vaatavad.
Lapsed ütlevad, et emme vaata, ma tahan ka sellist ratast!”
räägib Siim, kes enne kolmest rattast kokku keevitatud kolmekat on
ehitanud ka neljarattalise kontvända.
Jalgpalli MM-finaali kondiaurumasin
Tartlane Mika
Keränen tuunis ratta oma tütrele Evamariale jalgpalli MM-finaaliks,
et Prantsusmaa fännid eralduksid Raekoja platsil ekraanilt mängu
jälginud Itaalia fännidest.
“Ja et ratas oleks sama kena
kui tüdruku patsid!” teatab Mika. “Kui Eesti jõuab sama
kaugele, siis teeme sinimustvalge ratta!”
Chopper-ratas
Ekspressi tuunitud rataste konkursi jaoks
ehitatud kolmerattalise jalgratta looja, Vinni vallas Arukülas elav Toivo
Kaasik ammutas selleks inspiratsiooni “kolmesillaliselt veokalt ja
chopper-tsiklilt”. Mõlemad tagumised rattad veavad.
Kondiaurumasina praktiline väärtus piirdub aga omaniku arvates
pigem sõidu õppimise ja tasakaalu harjutamisega, sest see
polevatki nii lihtne ülesanne.
“Aga ehitamise eesmärk
oligi teha üks šõuratas, mille abil saaks pöörata
tähelepanu lastekodude jalgratastepuudusele,” selgitab Toivo, kes ka
ise on oma kodukandi lastekodule jalgrattaid muretsenud.
Tuuningratta esihargi ümber on keritud lehmakett, mille keerdude vahele
mahub kaheliitrine pudel joogipoolist.
Võrri raamiga kondimootor
Selle ratta
mõtte käimapanev jõud oli 1960. aastatest pärit
võrr. Elva linna mees Vladimir Püve võttis vana
Läti sääreväristaja Gauja kere, värvis
selle kõigepealt mustaks ja pihustas
pritsimistehnikas rohelist juurde. Ratas sai endale ka vana võrri
esimesed amordid.
Kui raam valmis, lisandusid eridetailid nagu pealt
puiduimitatsiooniga, seest alumiiniumist sõdurite jooginõu,
mille Vladimir leidis oma maja garaažist. Läbi ei saanud ka pasunata,
mille kummipumba osa sai rattaomanik lastele klistiiri tegemiseks
mõeldud kummijullalt. Keskele lisas pardiprääksuvile ja
vanaaegse väikese vorstilehtri. Komplektis on ka uue põlvkonna
spidomeeter, tah
avaatepeegel ja helkur.
Tuunitud
tagatuli
Pärnumaal Tarva külas elav Siim Viin on oma
rattale teinud tuuningtagatule, mille klaas on vana päikeseprilli klaas
– selle leidis Siim sahtlipõhjast.
“Vaatasin et
täitsa sobib rattale! Algul hakkasin ratast lihtsalt korda tegema ja siis
selgus, et tule pirn ei põlenud. See prilliklaas oli täpselt
selline tükk nagu tuunitud autodel,” räägib Siim.
Jalgrattal on ka poritiiva madaldused (kõrgus maapinnast 13 cm).
Kevadel põhikooli lõpetanud Liina Kuuse Väätsa külast Järvamaalt saatis Ekspressile pildi omatehtud võtmehoidjast. “Võtmehoidjat vajavad kõik – mida lahedam võtmehoidja on, seda lahedam on ka inimene, kellele see kuulub,” leiab Liina. “Mulle meeldib igasuguseid asju meisterdada. Kuna päris jalgratta tuunimine oleks mulle väga keeruliseks osutunud (sest pole ühtki jalgratast võtta ja rahalisi ressursse samuti), siis pidin midagi muud välja mõtlema.
Õnneks tuli savijalgratta idee kiiresti!”
Eesti Ekspress ja Hawaii Express kutsuvad kõiki osalema jalgrataste tuunimise võistlusel. Konkursile on oodatud kõik isetehtud, kaunistatud, üles putitatud, ühesõnaga – tuunitud vändad.
Konkursil osalemiseks saada foto rattast ekspress@ekspress.ee märgusõnaga “Jalgratas” või kiri toimetuse aadressil Narva mnt 11e, 10151, Tallinn.
Juurde tuleb lisada täisnimi, oma kontaktandmed ning põhjus, miks on tegemist tõeliselt väärtusliku ning eripärase jalgrattaga. NB! Fotosid ootame 31. augustini.
Vingeimad ja nutikusega hiilgavad rattad avaldame Ekspressi koduleheküljel www.ekspress.ee.
Parimatest parimale auhind Hawaii Expressilt – jalgratas Chopper!