Twitter paneb muutused käima
CNNi eeskujul hakkab maailma uudistemeedia kaasama Twitteri lihtsat
lühisõnumite edastamise keskkonda oma igapäevasesse
töösse, et võimaldada kuulajatele ja vaatajatele vahetut ja
interaktiivset tagasisidet.
USA mainekaim jutusaade “The
Oprah Winfrey Show” kasutab oma saatekülaliste intervjueerimiseks
Skype’i videokonverentsi teenust ja on avanud oma portaalis ka vastava
Skype’i spondeeritud saidi. Paari nädala eest, kui miljoni Twitteri
järgija kogumisega hakkama saanud Ashton Kutcher oli seljatanud CNNi,
intervjuueris Winfrey Ashtonit otsesaates, kasutades Skype’i
videokonverentskõnet. ETV sporditoimetus kasutab Skype’i
Eestist eemal viibivate sportlaste intervjueerimiseks, viimati oli liinil
kettaheite maailmarekordit üritanud Gerd Kanter.
Twitter on
värskeim sotsiaalmeedia kanal ja on hakanud põhjalikult muutma
inimeste seniseid suhtlemisviise veebis. Twitter on rumalalt lihtne ja
tõelise eesmärgita teenus, kuid sellest hoolimata üks viimase
aja väheseid tõesti inspireerivaid tooteid.
Twitter
töötab nii hästi just oma lihtsuse tõttu. Säutsuda
võib ükskõik millest. See on ka põhjus, miks Twitter
on väga hea platvorm paljudele uutele firmadele, mis oma brändi
üles ehitavad. Brändiehitus ongi võti, mis teeb Twitteri
hetkel nii kuumaks. Iga päev sisestatakse Twitterisse uut infot.
Osa sõnumeid on rumalad, osa on arukad, mõned teemad saavad
kaetud, mõned mitte. Kuid platvormi kasutamise aktiivsus on
hämmastav.
Aktiivsus aga põhjustab kasvu ja toidab
süsteemi elutähtsa verega ehk infoga reaalajas.
Reaalajas
kogutav teave ongi Twitteri suurim vara, mis pakub Twitterile uusi huvitavaid
võimalusi alustada teabe kaevandamist – pakkuda näiteks uut
otsinguteenust. See peaks olema kasulik paljudele inimestele ning tooma kaasa
veelgi rohkem uuendusi.
Pole palju start-up’e, mis oleksid
mõjutanud teisi sedavõrd, kui nüüd Twitter. Ta on
muutuste katalüsaator. Twitter on enda ümber puistanud ka veidi
pahna, põhjustades väikese kaose. Aga see ongi põnev, sest
pärast kaost sünnib alati hulk uusi ja lahedaid vidinaid ja
tööriistu. Niimoodi uus tehnoloogia arenebki.
Muidugi on
Twitter saanud ka üleliia palju haipi, kuid milline uus, lahe ja
innovaatiline toode poleks saanud. Samuti oli Google’i, Facebooki ja
iPhone’iga. Kõiki neid tooteid iseloomustab suur haip ja
ületähtsustamine. Kuid kõik need
põhjustasid hüppe kasutajate käitumises ja ka majanduses
ning tööstuses. Twitter on neist uusim, ent ei jää
viimaseks.