Scanpix/AFP

Näiteks ähvardab kinnipanek Lõuna-California suurimat ajalehte San Francisco Chronicle`i, mille tiraaž ulatub 400 000ni, kirjutab BBC. Leht teenis 2008. aastal rohkem kui 50 miljonit dollarit kahjumit ja 2009. aasta tõotab praeguse seisuga tulla veel nutusem. Sarnaselt Eestile on sealne reklaamiturg kokku kuivanud, lehe tiraaž vähenes 2008. aasta märtsist alates kuue kuuga seitse protsenti. Lehe omanik Hearst Corporation kavatseb koondada olulise osa töötajatest ning sama saatus ootab arvatavasti ka teisi nende omanduses olevaid väljaandeid - Denveri Rocky Mountain Newsi ning Seattle Post-Intelligencer`it.

Kriisi käes vaevlevad ka USA meediaturu suurimad väljaanded. New York Times võlgneb erinevate teenuste eest kokku 40 miljonit dollarit.  Chicago Trbiune`i, Los Angeles Timesi, The Baltimore Sun`i ja teiste väljaannete omanik The Tribune Company tahab läbi viia ettevõtte struktuuri ümberkujundamise või vastasel korral ootab neid pankrot. 

Tasuta sisu jagamine online`is on USa ajalehtedele halvasti mõjunud. Sissetuleku allikana langes ära paberlehe müük, kuid see loodeti tagasi teha agressiivse reklaamimüügiga internetis, kuid kuulutustelehed nagu ülimenukas craigslist.com on sellest suure osa potentsiaalseid tulusid ära napsanud.

Mis on ajalehtede peamine probleem? See, et kasvanud lugejate arvu pole suudetud suurenevaks kasumiks pöörata. Berkeley Ülikooli ajakirjandusprofessor Neil Henry sõnul on iga paberlehe reklaamist saadud dollar online-keskkonnas võrdne kümne sendiga.

Loe pikemalt BBC-st