“Nad peavad jagama selgitusi, kuhu ja kelle vahel jagati ära see üüratu summa 288 737 eurot,” nõudis Linna Delfis. “See on neli ja pool miljonit krooni! Praegu jääb mulje, et see summa jagati ühe väikese seltskonna vahel ära.”

Tegelikult sai “Vabaduse laul” rohkem raha, kui Linna teadis. Norra ja ja Soome saatkonnad kandsid osaliselt Mari Boine ja Kimmo Pohjoneni ülesastumise kulud. Samuti andsid raha kultuuriministeerium, Saku Õlletehas ja Tallinna Vesi.

Nii tuli kokku üle 350 000 euro.

Kolm kuud pärast kontserti sai sihtasutus aga teate, et “Vabaduse laul” lõppes kahjumiga.

Eesti taasiseseisvumise 20 aasta juubeli suurüritust korraldas vendade Rebaste meelelahutuskontserni kuuluv OÜ Musiccase. Selle juht Helen Sildna põhjendas ebaõnnestumist sellega, et pidu oli kuulajatele tasuta. Samuti tõi kauplejakohtade müük Lauluväljakul oodatust vähem tulu.

Novembris otsustas Jaanus Mutli juhitav Tallinn 2011 toetada “Vabaduse laulu” veel korra, 9000 euroga. Seega oli sihtasutus toetanud üritust ligi 300 000 euroga.

Kellele see raha siis läks?

Tallinn 2011 keeldus seda Ekspressile ütlemast, kuna pidas makseid ärisaladuseks. Pärast andmekaitse inspektsiooni sekkumist leidis sihtasutus, et ärisaladust praktiliselt polegi. Eelmisel nädalal saime tutvuda kõigi väljamakstud summadega, välja arvatud artistide esinemistasud.

Suurim osa toetusest, ligi 150 000 eurot läks vendade Rebaste firmale BDG Music. See ettevõte tegeles kontserdiga otseselt.

Artistide esinemistasud võtsid eelarvest umbes iga seitsmenda euro. Kokku said muusikud honorari ligi 45 000 eurot.

Eesti esinejatest oli ilmselt kalleim Los Angeleses elav Kerli, kelle sõidukulud olid 4000 eurot. Sellele lisandus honorar.

Kodumaal elavad muusikud astusid üles märksa odavamalt. Üks tuntud artist esines kava kohaselt näiteks kümme minutit ja teenis nii 840 eurot.

  1. “Vabaduse laulu” raha liikumine
  2. Kust tuli raha (eurodes)?
  3. Sihtasutus Tallinn 2011 — 297 735
  4. Soome ja Norra saatkonnad, Saku Õlletehas ja Tallinna Vesi — 51 500
  5. Omafinantseering — 30 313.98
  6. Kultuuriministeerium — 4000
  7. Kokku: 383 548.98 eurot
  8. Kuhu kulus raha (eurodes)?
  9. Programm, esinejate reisi-, majutuse ja kohalikud kulud — 98 514
  10. Lava, heli- ja valgustehnika, ekraanid, püro — 72 144.91
  11. Rent, pingid, WC, koristus — 53 129.29
  12. Reklaam, kujundus, kommunikatsioon — 39 417.59
  13. Turvalisus, aiad, piirded — 35 615.41
  14. Lavastuslikud kulud — 30 422.34
  15. Tehniline meeskond — 20 474.73
  16. Backstage, toitlustus, produktsioonikulud — 12 268.20
  17. Programmimeeskond — 11 720
  18. Elekter — 8982.52
  19. Kindlustus — 860
  20. Allikas: SA Tallinn 2011

  21. Vaata kuluaruande koopiat